همشهری آنلاین: کارشناس مسوول امور شبه خانواده سازمان بهزیستی استان تهران گفت: 600 خانواده در انتظار عهده دار شدن سرپرستی کودکان هستند.

مهری شیرکوند روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته، 209 کودک هفت تا 12 ساله به خانواده های متقاضی فرزند خواندگی واگذار شد.

وی ادامه داد: البته، سن بیشتر کودکانی که به این خانواده ها واگذار شد، زیر دو سال بود و تمایل متقاضیان برای سر پرستی دختران، بسیار زیاد بود.

او در ارتباط با انتخاب کودکان،گفت: والدین باید کودکانی را که سازمان بهزیستی به آنان معرفی می کند، برای سرپرستی بپذیرند و در صورت عدم تمایل برای انتخاب کودک مورد نظر باید تا واگذاری کودک جدید به بهزیستی در نوبت بمانند.

وی ادامه داد: اکثر این خانواده ها از ناباروری رنج می برند و قادر به بچه دار شدن نیستند.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان فرزند خواندگی، چند برابر کودکان در بهزیستی استان تهران هستند، ادامه داد: با وجود گذشت چهار ماه از سال جاری، تنها سرپرستی 25 کودک به خانواده ها واگذار شده است.

وی در رابطه با شرایط فرزند خواندگی، افزود: حداقل پنج سال از ازدواج زوجین گذشته و از این ازدواج، صاحب فرزند نباشند.

از شرایط واگذاری فرزند به خانواده ها این است که "سن یکی از زوجین باید 30 سال تمام باشد و هیچ یک دارای محکومیت جزایی موثر به علت ارتکاب به جرایم عمدی نباشند."
وی با بیان اینکه هیچ یک از زوجین نباید مهجور باشند، گفت:والدین نباید به مواد مخدر و یا الکل آلوده باشند و تشخیص صلاحیت اخلاقی زوجین با دادگاه و با همکاری سازمان بهزیستی صورت می گیرد.

وی سن طفل را کمتر از 12 سال عنوان کرد و ادامه داد: هیچ کدام از پدر ، مادر، جدپدر و یا مادر طفل نباید شناخته شده و یا در قید حیات باشند.

شیرکوند گفت: البته این شرط نیز در کنار مورد مذکور، شامل کودکانی است که وابستگان آنان در طول سه سال نیز به بهزیستی مراجعه نکرده باشند.

به گفته وی در سال 86، 145 کودک به متقاضیان فرزند خواندگی واگذار شد.

کد خبر 85237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز