همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور گفت، سالانه هشت هزار نفر متقاضی فرزندخواندگی در کشور هستند

به گزارش خبرگزاری مهر حمیدرضا الوند یکشنبه 18 اردییهشت در حاشیه بازدید از مراکز خیریه بهزیستی بابل در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد تقاضا هفت برابر بیشتر از کودکان زیر پوشش بهزیستی بوده و همچنین از این تعداد 57 درصد متقاضی فرزند دختر و 43 درصد متقاضی پسر هستند و حدود 91 درصد نیز متقاضی فرزندان زیر دو سال هستند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ضوابط جدید وجود پرستار در مراکز نگهداری کودکان زیر پوشش بهزیستی الزامی است و بر این موضوع نظارت می شود.

الوند درادامه از اصلاح قانون نگهداری کودکان بد سرپرست در مجلس خبر داد.

وی افزود: اصلاح این قانون در سال 88 در مجلس مصوب شد و در حال حاضر در شورای نگهبان در حال بررسی است و با توجه به اینکه تعدادی از بچه‌ها با داشتن خانواده از نعمت خانواده محروم هستند و با توجه به اهمیت اسلام نسبت به خانواده نیاز است این کودکان از نعمت خانواده برخوردار شده و در کنار کانون گرم خانواده به زندگی بپردازند.

الوند با اشاره به اینکه زمان واگذاری فرزند به خانواده‌ها حدود سه تا شش ماه است، تصریح کرد: در شش ماه اول کودک به صورت آزمایشی به سرپرست موقت سپرده می‌شود و کارشناسان بهزیستی ماهانه به وضعیت کودک در خانواده نظارت کرده و زمانی که خانواده محل امنی برای کودک باشد به خانواده سرپرستی دائمی داده ولی به صورت پنهانی بر وضعیت کودک در آن خانواده نظارت می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما نحوه واگذاری کودک بر اساس ابلاغ و ضوابط است چرا که در گذشته اجازه نمی‌دادند به مراکزغیردولتی برای نگهداری کودکان زیر سه تا شش ساله یارانه پرداخت شود ولی با ابلاغ جدید به کلیه مراکز غیردولتی یارانه و کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

الوند در پایان از تدوین ضوابط جدید برای واگذاری کودکان سه تا شش سال به مراکز غیردولتی خبر داد و افزود: تاکنون برای دو استان کشور مجوز نگهداری این کودکان را صادر کردیم
کد خبر 107028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز