مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

پاکدشت ورامین درکنار جاذبه‌های دیدنی که در خود جای داده است،امامزاده‌هایی نیز داردکه به دلیل قدمت تاریخی ونوع معماری در لیست بناهای تاریخی وفرهنگی استان تهران به ثبت رسیده‌اند.یکی ازاین امامزاده‌ها،امامزاده محمد(ع) است.امامزاده‌ای که مامنی امن برای زائران از راه‌های دور و نزدیک محسوب می‌شود.

امامزاده

همشهری - سعیده مرادی: آستانه مبارکه امامزاده محمد(ع)در فاصله ۱۰۰ متری غرب روستای ده (دهنه )امام قرار دارد . معنویت و بنای تاریخی این امامزاده باعث شده تا در طول سال افراد زیادی برای جلای دل به این محدوده بیایند.

بقعه‌ای به قدمت قاجاریه

بقعه امامزاده محمد(ع) بر بلندای تپه‌های مشرف به روستای حصار امیر قرار دارد. نســب این امامزاده به امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسد و قدمت بنای اولیه آن به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این بقعه طرحی مربع شکل با گنبدی شلجمی به ارتفاع ۴ متر و ۲ مناره رفیع و گنبد طلایی رنگ و ضریحی فلزی داشته و نمای خارجی آن از جنس آجر بوده که قدمت و سادگی خاصی دارد. در کنار این سادگی که از خصیصه‌های آستان امامزاده محمد(ع) محسوب می‌شود، فضای داخلی آن با سقف‌ و دیوارهای گچبری و آیینه‌کاری شده به نوعی نمای بیرونیِ ساده را پوشش داده و بر معنویت و روحانیت این مکان افزوده است. در مقابل ضریح نیز نمازخانه‌ای به مساحت ۱۰۰مترمربع وجود دارد.

همجواری گلزار شهدا با امامزاده

در کنار بقعه گلزار شهدا وجود دارد که معنویت و جذابیت امامزاده محمد(ع) را دوچندان کرده است. این همجواری گلزار شهدا با بقعه و فضای مشجر و سرسبز آن باعث شده تا این مکان در مناسبت‌های مختلف از عزاداری‌ها گرفته تا اعیاد مذهبی و ولادت‌ها، مکانی برای برگزاری برنامه‌های مختلف باشد و اهالی روستا و گردشگران را گرد خود آورد.

نشانی: شهرستان پاکدشت، ۳ کیلومتری شمال دهستان حصار امیر

کد خبر 851907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha