مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

کودکان عاشق شیرینی هستند، اما ناگفته پیداست که مصرف بیش از حد مواد قندی برای کودکان مضر است و می‌تواند موجب بروز آلرژی، چاقی، پوسیدگی دندان و حتی دیابت شود.

کودکان

همشهری: اما نگران نباشید با رعایت برخی نکات می‌شود به راحتی میزان مصرف قند کودکان را کنترل و محدود کرد.

ارزش غذایی شیرینی‌ را بالا ببرید

شکلات و انواع شیرینی‌ها با وجود اینکه سرشار از کالری است، اما ارزش غذایی پایینی دارند. می‌توانید با افزودن مواد مغذی مانند افزودن بستنی به ماست یا اضافه کردن میوه‌ها و مغزها به کیک یا بیسکوییت ارزش غذایی شیرینی را بالا ببرید.

به برچسب مواد خوراکی توجه کنید

علاوه بر انواع کیک و خوراکی‌های شیرین، ‌شکر در بسیاری از مواد غذایی به ظاهر سالم مانند آب‌میوه، ماست، گرانولا و دسرهای میوه‌ای وجود دارد. پس با توجه به اطلاعات روی بسته‌بندی مواد خوراکی مصرف آنها را کنترل کنید.

از خوراکی‌های شیرین به‌عنوان پاداش استفاده نکنید

اگر از آب‌نبات یا شکلات برای تشویق بچه‌ها و به‌عنوان پاداش استفاده کنید، به کودک یاد می‌دهید که بعضی از غذاها بهتر از دیگر مواد غذایی هستند. این عادت غذایی باعث می‌شود در بزرگسالی درصورت داشتن کوچک‌ترین احساس ناراحتی یا شادی، سراغ خوردن شیرینی بروند.

نوشیدنی‌های قندی را حذف کنید

آب را جایگزین نوشابه‌های گازدار و انرژی‌زا و آب‌میوه‌های قندی کنید. این نوشیدنی‌ها هیچ ارزش غذایی مفیدی برای کودکان ندارند و بیشتر آنها حاوی رنگ، اسانس، کافئین، شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند.

کد خبر 851510
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha