گروه سیاسی: خانواده حشمت‌الله عطارزاده، دیپلمات ایرانی که آبان‌ماه گذشته در پیشاور پاکستان به دست افراد مسلح ناشناس ربوده شد، در دیدار آصف‌علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان نگرانی‌های خود را از نامشخص بودن سرنوشت عطارزاده به وی ابلاغ کردند.

در این دیدار که محمدمهدی آخوندزاده معاون امور آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و ماشاءالله شاکری سفیر ایران در اسلام‌آباد هم حضور داشتند و ایرنا به خبر آن اشاره کرد، زرداری ضمن ابراز تأسف از طولانی شدن فرایند آزادی وابسته بازرگانی سرکنسولگری ایران در پیشاور، تصریح کرد: دولت پاکستان تاکنون به‌طور جدی تلاش کرده تا دیپلمات ایرانی سالم به آغوش خانواده خود بازگردد.

وی افزود: مسئولان امنیتی و سیاسی ما پیگیری‌های خود را برای آزادی هرچه سریع‌تر آقای عطارزاده انجام داده‌اند و امیدواریم در دیدار بعدی، وی نیز در کنار خانواده خود حضور داشته باشد.

همسر و دختر دیپلمات ربوده‌شده ایرانی که از اوایل هفته جاری به پاکستان سفر کرده‌اند‌، پیش از دیدار با زرداری، با محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز دیدار کرده بودند.
قریشی در این دیدار ضمن اظهار تأسف از ربوده‌شدن عطارزاده، بر افزایش تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی پاکستان برای آزادی هرچه سریع‌تر وی متعهد شد.

خبر دیگر اینکه، نایب رئیس مجلس سنای پاکستان روز گذشته در دیدار معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، گسترش روابط با ایران را خواستار شد.

جان‌محمد جمالی در این دیدار از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه تمجید کرد و گفت: ایران کشوری قدرتمند و بزرگ است که همه همسایگانش به داشتن روابط و مناسبات با این کشور اسلامی افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به نقش تخریبی حضور بیگانگان در منطقه تأکید کرد: حضور کشورهای خارجی در منطقه تنها به ناامنی منجر می‌شود.

کد خبر 85125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز