چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری اندونزی با حضور مردم استان شرقی پاپوا در پای صندوق‌های رای آغاز شد.

به گزارش الجزیره، 500 هزار حوزه رای گیری در این دوره از انتخابات به اخذ رای مردم اندونزی خواهند پرداخت. در برخی از این حوزه‌ها اخذ رای  از ساعت 7 صبح تا ظهر انجام می‌گیرد. همچنین قرار است با پایان یافتن اخذ رای در تمامی حوزه‌های رای گیری در ساعت پنج بخشی از آرا با سرعت بالا شمارش شود.اندونزی دارای سه منطقه مختلف زمانی است. در نتیجه رای گیری در مناطق شرقی این کشور مانند پاپوا دو ساعت زودتر از جاکارتا آغاز شده است.

در حدود 176 میلیون نفر در اندونزی که پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا و بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی اسیا محسوب می‌شود واجد شرایط رای دادن هستند.

بر اساس قانون انتخابات اندونزی، نامزدهای ریاست جمهوری این کشور باید از سوی احزاب و یا ائتلاف‌های سیاسی نامزد شوند که توانسته‌ باشند در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور ‪ ۲۵‬درصد آراء مردم و یا ‪ ۲۰‬درصد از کرسی‌های پارلمانی این کشور را از آن خود کنند.

50 ‬ناظر بین‌المللی برای نظارت بر انتخابات اندونزی به دعوت کمیسیون انتخاباتی این کشور حضور خواهند یافت که در بین آن‌ها ناظرانی از آمریکا نیز دیده می‌شوند. سفیر آمریکا در اندونزی هفته پیش اعلام کرد که ناظران آمریکایی فقط برای نظارت بر انتخابات به اندونزی می‌آیند و قصد دخالت در انتخابات این کشور را ندارند.

نتایج نظر سنجی‌ها حکایت از پیروزی قاطع سوسیلو بامبانگ یودهویونو بر سایر رقبای خود در این انتخابات دارد. یوسف کالا معاون رئیس جمهوری و سوکارنو مگاواتی پوتری رئیس جمهوری سابق که اکنون رهبر مخالفان دولت است دو نامزد دیگر هستند که در انتخابات ریاست جمهوری با یودهویونو رقابت می‌کند.

مگاواتی سوکارنو پوتری طی سال‌های 2001 تا 2004 مقام ریاست جمهوری را عهده دار بوده و پدرش سوکارنو رهبر استقال اندونزی و اولین رئیس جمهوری این کشور بوده است.

رای دهندگان اندونزیایی انتظار دارند رئیس جمهوری کشورشان با فساد و فقر گسترده در این کشور مبارزه کند. این دو مساله عمده ترین چالش‌هایی هستند که این کشور با آن مواجه است.

اکنون در حدود 100 میلیون اندونزیایی با درآمد روزانه کمتر از 2 دلار گذران زندگی می کنند. از همین رو کسب آرای اقشار فقیر در این کشور اصلی ترین اولویت کاندیداهای ریاست جمهوری اندونزی در تبلیغات انتخاباتی بوده است.

کد خبر 85055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز