سال گذشته مردم تهران به ۱۰۸۸پروژه شهری رای دادند که در محل زندگی آنها اجرا شود. شهرداری این آرا را در برنامه خود قرار داد و از ۱۰۸۸پروژه تنها ۹ پروژه را به علت مشکل تملک نتوانست انجام دهد

منطقه 15

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صد و نوزدهمین پویش امید و افتخار با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در پروژه های شهری مطرح کرد: رضایت مردم در مسیر رضایت الهی است و چیزی جز آن نیست، بنابراین همه تلاش می‌کنند و تلاش کردند که بتوانیم مشکلات شهر را حل کنیم. به گفته مهدی چمران، متاسفانه شهر ما با همه تلاش‌ها مشکلات فراوانی دارد که برخی از مشکلات از سال‌های سال و شاید ده ها سال قبل انباشته شده و امروز می‌بایستی برای حل آن‌ها تلاش مضاعف و جهادگونه‌ای صورت بپذیرد تا به جای مطلوب و ارزنده‌ای در جهان برسد. چمران ادامه داد: ما شهر خود را با شهرهای دیگر کشور مقایسه نمی‌کنیم بلکه با فراتر از کشور خود قیاس می‌کنیم و انتظارمان نیز همین است. انقلاب اسلامی یک حرکت چشمگیر و بی‌نظیر در تاریخ بشری بوده و باید آسایش و آرامش مردم را مطابق با این حرکت و انقلاب در شهر و تمام شهرهای کشور تامین کنیم. او افزود: امیدوارم آنچه که دیروز در شورای شهر تهران صورت پذیرفت، در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز به تصویب برسد و به اجرا گذاشته شود تا گشایشی در کار مردم ساکن منطقه ۱۵ نیز به وجود آید و رضایت مردم و رضایت الهی را در کارنامه خود داشته باشیم. چمران در پایان با تاکید بر اینکه امسال مقام معظم رهبری سال پیشرفت و تلاش را با همکاری و مشارکت مردم پیش‌بینی و نام‌گذاری کردند، گفت: ما بدون همکاری مردم هیچ‌کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. با همکاری و مشارکت مردم می‌توانیم حرکت‌های ارزنده‌ای را در کل کشور به انجام برسانیم.

عزم جزم شهرداری

عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در صد و نوزدهمین پویش امید و افتخار در منطقه۱۵ گفت: منطقه۱۵ یکی از مناطقی است که در ارزیابی شهرداری تهران در بالای جدول قرار داد و جزو مناطقی است که خدمت روزافزونی را نسبت به سنوات گذشته از خود نشان داده است. بودجه مناطق از ابتدای این دوره از مدیریت شهری نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵ برابر شده است. امسال به همت شورای شهر بالغ بر ۲۰هزار میلیارد تومان پروژه در سطح مناطق اجرا می‌کنیم. اگر قرار بود نسبت به تورم هم جلو بریم باید ۲ برابر می‌کردیم و این نشان می‌دهد که مدیریت شهری همت و عزمش را جزم کرده است برای خدمت بیشتر به مردم شهر تهران. همچنین در سال ۱۴۰۰، ۴۸۰هزار تن آسفالت در سطح مناطق ۲۲ گانه پخش شد. در حالی که در سال گذشته تنها در منطقه ۱۵، ۱۰۱هزارتن آسفالت کار شده است. شعبانی گفت: امروز ۱۵۰ پروژه را به بهره‌برداری رساندیم اما در مناطق ۲۲ گانه هزار و ۲۶۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰.۵ همت به بهره‌برداری رسیده است. او در خصوص پروژه‌های طرح من شهردارم هم گفت: سال گذشته مردم بالغ بر هزار و ۸۸ پروژه را رای دادند که اجرا شوند. از هزار و ۸۸ پروژه تنها ۹ پروژه را به علت مشکل تملک نتوانستیم انجام دهیم.

اعتباری ۸۲۴ میلیارد تومانی

شهردار منطقه۱۵ در صد ونوزدهمین پویش امید و افتخار گفت: پروژه‌های منطقه ۱۵ با اعتباری معادل ۸۲۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته محمد شیری، ارائه خدمات در نقاط مختلف منطقه ۱۵نشان می‌دهد که شهرداری تهران از نقاط منفصل شهری غافل نیست و خدمات در تمامی نقاط تهران به ویژه نقاط منفصله شهری به شهروندان ارائه می‌شود.شهردار منطقه ضمن تقدر ازخدمات شایان و ارزنده مدیران اسبق این منطقه افزود: انصافا در دوران پیش خدمات شایسته ای انجام شده است و برخی از این پروژه ها در سنوات گذشته آغاز و امروز شاهد بهره برداری و افتتاح آنها هستیم. شیری در توضیح پروژه ها ادامه داد: از مهمترین اقدامات انجام شده احداث رمپ و لوپ بزرگراه شهید نجفی رستگار به شهرک رضویه، احداث و راه اندازی دسترسی های بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار، ایجاد دسترسی های بزرگراهی چون بزرگراه شهید نجفی رستگار به خیابان های هنرستان و امام خمینی (ره)، تکمیل و راه اندازی کندرو جنوبی شهید نجفی رستگار حدفاصل مترو دولت آباد تا مشیریه واحداث کندرو های جنوبی محور امام رضا(ع) از جمله این پروژه ها است. به گفته او احداث بوستان کوی آزادی، احداث پایانه خاورشهر، تملک و بازگشایی چندین معبر و محله، توسعه فضای بوستان سبز و برق رسانی بوستان نرجس خاتون (س)، بهسازی، تجهیز و راه اندازی مجموعه ورزشی بوستان پردیس بانوان، بازپیرایی و ایمن سازی بوستان های منطقه، اجرای رفیوژ میانی در معابر مختلف، مناسب سازی و پیاده روسازی ، مرمت ایستگاه های BRT در بزرگراه بعثت و خاوران، احداث سومین خانه کشتی به نام برادران شهید خدمت، بهسازی و تعویض ۹چمن زمین ورزشی، بازسازی و محوطه سازی مقبره الشهدای خاورشهر و ده ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر از جمله مهم ترین پروژه های افتتاح شده امروز است.شیری درادامه به دستاوردهای منطقه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: کسب رتبه نخست شهر تهران به لحاظ بهسازی معابر با پخش بیش از ۱۰۱ هزار تن آسفالت، رتبه نخست میان مناطق ۲۲ گانه با صدور ۱۵۰۰ پروانه ساختمانی و نوسازی هزار و ۲۰۰ پلاک در بافت فرسوده، مشارکت بینظیر شهروندان باب الرضای تهران در بزرگترین نظرسنجی مردمی پایتخت با ۱۴۰ هزار رای مردمی و کسب رتبه اول تهران به لحاظ مشارکت شهروندان در میان سایر مناطق از جمله دستاورهای مدیریت شهری منطقه است که با حمایت شهردار محترم تهران ، اعضای شورای شهر و تلاش همکارانم محقق شد.شهردار منطقه در پایان با اشاره به اینکه مدیریت شهری منطقه برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تمام تلاش خود را به کار بسته است اظهار امیدواری کرد: خداوند توفیق دهد خدمتگزاران خوبی برای شهر تهران و شهروندان باشیم.

کد خبر 850453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha