گروه اجتماعی: به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع)، پنجمین جشن ملی دیدار با پدران آسمانی در گلزارهای شهدای سراسر کشور برگزار ‌شد و فرزندان شهدا از پدران آسمانی خود تجلیل کردند.

در این مراسم فرزندان شهدا در کنار مزار پدران آسمانی خود حضور یافتند و به غبارروبی و عطرافشانی گلزار پدران سرافراز و ایثارگرشان پرداختند. مراسمی نیز در سالن دعای ندبه بهشت زهرا(س) در تهران به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره پدران آسمانی برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جشن دیدار با پدران آسمانی گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و جاری کردن روحیه شهادت‌طلبی و حفظ حریم شهدا در جامعه، در واقع همان استحکام مسیر ولایت است.

حسین دهقان افزود: کسانی که در هر نقطه‌ای از این عالم هستند به هر میزان که حضرت علی‌(ع) را شناخته‌اند، به همان میزان دل در گرو این شخصیت بزرگ اسلام داده‌اند.

وی ادامه داد: دیروز، امروز و هر روز جامعه بشری به شخصیت امیرالمومنین‌(ع) نیازمند است؛ او شخصیتی تمام عیار، انسانی کامل و تجسم عینی همه ارزش‌های الهی است. دهقان گفت: شهدا پرورش‌یافتگان مکتب علوی هستند؛

آنها کسانی هستند که دل در گرو محبت و ولایت حضرت علی‌(ع) دادند و در همین مسیر نیز جان خود را تقدیم کردند. وی خاطرنشان ساخت: جامعه اسلامی ما نیاز به شناسایی هرچه بیشتر شهدا دارد و برای احیای نام و یاد شهدا بیشترین وظیفه برعهده کسانی است که پیوند و پیوستگی بیشتری با شهدا داشته‌اند.

کد خبر 85026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز