دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گروه سیاسی: پیکر حاج سیدمحمدکاظم علم‌الهدی از فرماندهان و مبارزان جنگ و برادر شهید بزرگوار سید محمد حسین علم‌الهدی 31 فروردین در اهواز تشییع می‌شود

سیدمحمدکاظم علم‌الهدی که سابقه دیرینی در مبارزات و مجاهدت‌های پیش و پس از انقلاب داشت، پس از مدت‌ها تحمل رنج ناشی از سرطان استخوان، پیش از ظهر روز شنبه بر اثر دومین سکته متوالی، دار فانی را وداع گفت و به جمع دوستان شهیدش پیوست.

وی پیش از انقلاب با عضویت در گروه منصورون، نقش مؤثری در مبارزه علیه طاغوت و راهبری مردم در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی داشت و پس از انقلاب نیز از مؤسسان سپاه خوزستان بود و با حضور در اغلب عملیات‌، فرماندهی نیروها را به‌عهده داشت؛ به‌گونه‌ای که در جریان ماجرای هویزه که منجر به شهادت برادر کوچک‌ترش سیدمحمدحسین شد، تا آخرین لحظات در کنار شهید بزرگوار صیاد شیرازی در ستاد عملیات هویزه حضور مؤثر داشت.

وی که ولایتمداری از ویژگی‌هایش بود، در زمان جنگ در بیشتر مواقع در نشست‌های ستاد تصمیم‌گیری حضور فعال داشت و پس از پایان جنگ نیز با حضوری فعال در ستاد بازسازی، مخلصانه و در عین گمنامی، تلاش بسیاری برای زدودن آثار و خرابی‌های زمان جنگ انجام داد و هیچگاه راضی به طرح اسم و رسم خویش نبود.

مراسم تشییع این شهید بزرگوار ساعت 9 صبح از حسینیه ثار‌الله اهواز به سمت میدان شهدا برگزار خواهد شد. پیکر آن شهید پس از تشییع در اهواز برای خاکسپاری به هویزه منتقل می‌شود. در مراسمی که روز یکشنبه به همین منظور در تهران برگزار شد، برخی فرماندهان سپاه حضور داشتند.

پیام تسلیت رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی، درگذشت سید محمد کاظم علم‌الهدی را تسلیت گفت. در پیام محسن رضایی آمده است: پاسدار اسلام و مجاهد فی‌سبیل‌الله، سیدمحمدکاظم علم‌الهدی به زیارت خدا بار یافت تا پاداش مجاهدت‌های خود را دریافت کند. او حقاً در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی، چه قبل و چه پس از پیروزی انقلاب و در عرصه‌های گوناگون خدمت، از هیچ تلاشی فرو‌گذار نکرد و مطمئناً امروز، ‌در دیار باقی، میهمان مادر مؤمنه، مجاهده و فداکار خویش و نیز برادر والامقامش، شهید سیدحسین علم‌الهدی است.

امید است حضرت حق، او را با ابرار و صالحان و شهیدان محشور فرماید و به بیت شریف و مکرمِ علم‌الهدی به‌ویژه اخوان گرامی و نیز خانواده داغدار و فرزندان عزیزش، صبر و اجر و دوام توفیق کرامت فرماید.

کد خبر 105506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز