گروه بورس: درشرایطی که این روزها بسیاری از فعالان بازار در انتظار برگزاری مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران هستند؛ مدیر عامل این شرکت از برگزاری این مجمع حداکثر تا 3 هفته آینده خبر داد.

به گزارش همشهری، حوادثی که در طول یک سال گذشته در مورد سهام شرکت مخابرات ایران به وجود آمده و همچنین کاهش ارزش سهام این شرکت  در طول چند هفته گذشته و بسیاری از موضوعات پیرامونی دیگر باعث شده این روزها  همه نگاه‌ها در بازار سهام به این شرکت که بزرگ‌ترین شرکت بورس تهران محسوب می شود معطوف شود بر همین اساس سهامداران مخارات و همچنین  اغلب فعالان بازار در انتظار برگزاری مجمع عمومی مخابرات هستند تا آخرین وضعیت سهام و سود آوری این شرکت را اززبان مدیران بشنوند.

پس از عرضه سهام این شرکت در بورس تهران  موضوع تقسیم سود بین سهامداران و دولت و همچنین انتشار گزارش‌های شفاف و اخیرا موضوع پرداخت حق بیمه کارگزاران روستایی از جمله موضوعاتی بوده که در نوسان‌های قیمت سهام این شرکت تاثیرگذار بوده است به طوری که می‌توان گفت  شرکت مخابرات از بدو حضورش در بورس تهران تاکنون همواره در کانون اخبار بازار سهام بوده است.

در حال حاضر گزارش تلفیقی عملکرد شرکت مخابرات به سازمان حسابرسی ارائه شده و برگزاری مجمع این شرکت منوط به بررسی این گزارش از سوی سازمان حسابرسی است.

اما آنچه اکنون  بیشتر برای سهامداران مهم است وضعیت سود آوری این شرکت و ارائه گزارش های شفاف است، از سوی دیگر کلیت بازار نیز منتظر است تا ببیند آیا هیات واگذاری در مورد عرضه مابقی سهام این شرکت به صورت بلوکی به بخش خصوصی تصمیم گیری می کند یا خیر؟

پس از عرضه سهام این شرکت در مردادماه سال گذشته قرار بود ظرف چند هفته بلوک‌های سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود اما از آن زمان تاکنون هنوز خبری از عرضه این بلوک ها وجود ندارد.

اما مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در تازه‌ترین اظهار نظر خود از برگزاری مجمع عمومی شرکت مخابرات حداکثر تا 3هفته آینده خبر داد و گفت: آخرین وضعیت سهام مخابرات، سود سهامداران و برنامه‌ریزی‌ها و کارهایی که قرار است انجام شود با حضور سهامداران مخابرات ایران بررسی خواهد شد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر گزارش تلفیقی عملکرد شرکت مخابرات به سازمان حسابرسی ارائه شده و هر زمانی که سازمان حسابرسی نتیجه قطعی خود را ارائه داد تا 10 روز بعد از آن مجمع برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین تصریح کرد: در حال بررسی و به دست آوردن قیمت تمام شده تعرفه مکالمه تلفن ثابت هستیم، برای تغییر تعرفه مکالمه تلفن ثابت باید بررسی و کار کارشناسی انجام شود تا قیمت تمام شده به دست آید. 

وی درباره‌ افزایش تعرفه مکالمه تلفن ثابت گفت: زمانی که این قیمت تمام شده به دست نیاید نمی‌توان در این مورد صحبت کرد و بعد از تعیین قیمت تمام شده در این رابطه می‌توان نظر داد.

کد خبر 84944

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز