دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مایکروسافت از این پس ویندوز 7 را در اروپا بدون مرورگر ارائه می کند

مایکروسافت اعلام کرد در پی تحقیق کمیسیون اروپا درباره موقعیت برتری جویانه اینترنت اکسپلورر در سیستم های عامل ویندوز ، از این به بعد، نسخه های ویندوز 7 را در اروپا خالی از مرورگر ارائه می کند.

 به گزارش پایگاه اینترنتی ماکسی سیانس این اعلام پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون اروپا به بررسی موضوع فروش ویندوز به همراه اینترنت اکسپلور پرداخته است.

 فروش اینترنت اکسپلور به همراه سیستم عامل ویندوز باعث شده است که 90 درصد رایانه ‌های شخصی دارای اینترنت اکسپلور شوند و به این ترتیب زمینه برای موقعیت برتر مایکروسافت در اروپا نسبت به سایر عرضه‌‌کنندگان مرورگرهای اینترنتی فراهم شود.

این غول نرم افزاری آمریکایی اعلام کرد که نسخه های ویندوز هفت که اکنون در اروپا خرید و فروش می شود از این بعد بدون اینترنت اکسپلورر خواهد بود. بدین ترتیب، مصرف کنندگان می‌توانند از این زمان به بعد، رایانه های خود را به هر مرورگر دیگری که تشخیص می دهند تجهیز کنند.

این نسخه‌های ویندوز هفت  با حرف"E" از سایر نسخه‌ها متمایز می‌شوند. به این ترتیب بر عهده کاربران است که مرورگر خود را در میان مرورهاگرهای شناخته‌شده از جمله مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس، گوگل کروم و غیره ... انتخاب کنند.

در پی این اقدام مایکروسافت، کمیسیون اروپا نیز اکنون اعلام کرده است که این پیشنهاد مایکروسافت، به طور بالقوه، پیشنهادی مثبت است اما خاطر نشان کرد که اگر در پایان بررسی‌اش، رفتاری حاکی از سو استفاده مایکروسافت از موقعیت برترش در عرضه بازار نرم افزاری به اثبات برسد، راه حل احتمالی این خواهد بود که کاربران امکان انتخاب مرورگرها را در سیستم عامل عرضه‌شده داشته باشند و نه انکه سیستم عامل ویندوز بدون مرورگر به آنها ارائه شود.

کد خبر 84881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز