مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

روستاهای حومه شرقی تهران، هنوز حال و هوای روستایی و قدمی خود را حفظ کرده اند اگر چه رد پای توسعه در بیشتر این روستاها دیده می شود.

روستاي لزور

همشهری- مهدیه تقوی‌راد: روستاهایی که با داشتن آب و هوای بهاری محل خوبی برای گذران اوقات فراغت هستندروستاهای اطراف بومهن فاصله کمی با تهران دارند و با طی مسیری کوتاه می توان از آنها بازدید کرد.

روستای لزور

نشانی: جاده فیروزکوه، سه‌راهی لاسم، بخش ارجمند

حریم منطقه: بومهن

چطور برویم: در جاده دماوند به فیروزکوه به سه‌راهی لاسم می‌رسید و پس از گذر از بخش ارجمند می‌توانید به سمت روستای لزور بروید.

امکانات: مسجد، سرویس بهداشتی

امکان کمپ زدن: دارد

ویژگی: جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی

معرفی: بزرگ‌ترین روستای تهران است که در مجاورت دریاچه لزور و در مسیر تنگه‌واشی واقع شده است و بخشی از محدوده رشته‌کوه‌های البرز محسوب می‌شود.

روستای همیشه پر آب

رودخانه‌ فرح‌رود و چشمه‌های کهریز و معجز منبع تأمین آب روستای لزور هستند و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ازجمله لاسک، قله بوم، قله میشینه مرگ، چشمه معجز، تنگه‌واشی و سد سیاهرود از دیدنی‌های اطراف این روستا به‌حساب می‌آیند که در کنار کوچه‌باغ‌های رنگارنگ، رودخانه‌ها و نهرهای بزرگ و کوچک مراتع سرسبز و ارتفاعات البرز به دیدنی‌های این روستا افزوده‌اند. علاوه براینها به‌دلیل پاکی هوا و نبود آلودگی، علاوه بر رویت ستارگان، کهکشان راه شیری نیز در این روستا به خوبی قابل مشاهده است.

روستاگردی در حریم تهران | دشت سیاه میزبان قزل آلای خال قرمز

روستای مهرآباد

نشانی: آزادراه تهران‌ـ پردیس، جنوب رودهن، روستای مهرآباد، روبه‌روی مجتمع قدیمی دانشگاه آزاد اسلامی

حریم منطقه:بومهن

چطور برویم: بزرگراه شهید بابایی شرق را به سمت جاده دماوند بروید. پیش از رسیدن به آزادراه تهران‌ـ پردیس جاده‌ای سمت راست شما را به روستای مهرآباد می‌رساند.

امکانات: مسجد، خانه بهداشت، باشگاه ورزشی، نانوایی، بازار روز، رستوران

امکان کمپ زدن: دارد

دیدنی‌ها: جاذبه‌های طبیعی

معرفی:یکی از بزرگ‌ترین روستاهای شرق استان تهران است که جزو روستاهای هدف گردشگری بوده و در مسیر مواصلاتی و ترانزیتی تهران- فیروزکوه قرار گرفته است.

بازدید از دشت سیاه پالاس

دشت سیاه پالاس در نزدیکی مهرآباد قرار دارد و با داشتن چشمه‌ها و رودخانه‌های فراوانی، محل زیست ماهی قزل‌آلای خال‌قرمز رنگین‌کمان است که از کمیاب‌ترین ماهی‌های دنیا محسوب می‌شود البته صید از این رودخانه‌ها غیرقانونی است. بخشی از این دشت در فصل‌های بهار و تابستان هم چراگاه دام‌های عشایری است که از مناطق ورامین، پاکدشت، دماوند، بومهن، رودهن و… برای چرای گوسفندان به این منطقه کوچ می‌کنند. در مجاورت روستای مهرآباد هم ۴ چنار در منطقه‌ای به همین نام قرار دارند که قدمت آنها به حدود هزار سال قبل می‌رسد.

روستاگردی در حریم تهران | دشت سیاه میزبان قزل آلای خال قرمز

کد خبر 848709
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha