با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد.

کتاب

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

روی خوش تلویزیون به کتاب

پوشش نمایشگاه کتاب در شبکه‌های تلویزیونی

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت. وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

روی خوش تلویزیون به کتاب

هماهنگی و تقسیمی وظایف در شهرداری منطقه ۷

نصراله آبادیان شهردار منطقه هفت درباره سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: از چندین هفته قبل جلسات منظمی برای هماهنگی‌ها در مصلی امام خمینی (ره) برگزار و تقسیم وظایف انجام شده است. تمام مواردی که در جلسات مربوط به نمایشگاه بین‌المللی کتاب مطرح شده باید تا هفته آینده دسته‌بندی شده تا دستورات مربوط به آنها صادر شود. لازم است تمامی همکاران نهایت مشارکت و مساعدت خود را با سایر نهادها برای برگزاری بهتر نمایشگاه، داشته باشند.

روی خوش تلویزیون به کتاب

مهم‌ترین کار کتاب، روشنگری، آگاهی بخشی در جامعه است

پیام تیرانداز؛ مدیرعامل خبرگزاری فارس، درباره سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در فرهنگ دینی ما قرار است رسانه همانند کتاب به رشد انسان‌ها کمک کند تا اندیشه و مهارت آنها بالا رود و رسانه‌ای که چنین دستاوردی نداشته باشد در نگاه دینی ما رسانه اسلامی نیست. مهمترین کار کتاب نیز روشنگری، آگاهی بخشی و توسعه خردورزی و تعقل در جامعه است.

روی خوش تلویزیون به کتاب

مردم ایران به میراث و ترویج فرهنگ خود اهمیت می‌دهند

وانگ زیژانگ؛ استاد دانشگاه زبان و فرهنگ پکن و مدیر بخش ایران مرکز تحقیقاتی این دانشگاه در خصوص سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه مردم ایران به میراث و ترویج فرهنگ خود اهمیت زیادی می‌دهند، گفت: می‌گویند سرانه کتابخوانی ایرانیان جزو بالاترین‌ها در دنیاست و همه عاشق مطالعه هستند. این یک پدیده اجتماعی بسیار ستودنی است. من معتقدم برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه کتاب تهران نه تنها باعث توسعه صنعت نشر کتاب می‌شود، بلکه در ارتقای کیفیت فرهنگ شهروندان و ایجاد فضای مثبت اجتماعی نیز اهمیت زیادی دارد.

کد خبر 848461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha