شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سارا پیلین معاون پیشنهادی جان مک کین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که در روز 26 ژوئیه سال جاری از سمت فرمانداری ایالت الاسکا استعفا خواهد داد.

به گزارش بی بی سی، سارا پیلین در حالی از مقام خود استعفا می‌دهد که دوره فرمانداری وی بر الاسکا قانونا در سال 2010 پایان می‌پذیرد.

او گفت که علاقه دارد بیرون از سیستم دولت بر انجام تغییرات مثبت تاثیر گذار باشد. پیلین اشاره‌ای به جزئیات این تصمیم خود نکرد.

پیلین افزود: من نمی‌توانم در مقام فرماندار شما در این نقطه بایستم و ببینم  که میلیون‌ها دلار و زمان زیادی برای این صرف می‌شود که من بتوانم مقام فرمانداری را برای خود حفظ کنم.

برخی از تحلیل گران بر این باورند که پیلین در نظر دارد خود را از طرف حزب جمهوری خواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 کاندیدا کند. او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 نیز در مقام معاون پیشنهادی جان مک کین نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود.

اما  ان بی سی نیوز با پخش گزارشی اعلام کرد که پیلین قصد دارد برای همیشه با دنیای سیاست خداحافظی کند.

اعلام خبر استعفای پیلین به این معنا خواهد بود که شان پارنل که اکنون معاون وی است  سمت فرماندار الاسکا را عهده دار خواهد شد.

کد خبر 84804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز