شبنم شکوریان: تور دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی که قرار بود از 11 تیر‌ماه در 6 مرحله برگزار شود به زمان دیگری موکول شد

‌ علی‌اکبر اعجازی ‌مدیر روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری در این ارتباط گفت: بیست و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان که قرار بود از دهم تا شانزدهم تیر به میزبانی فدراسیون دوچرخه‌سواری و در هیات استان آذربایجان شرقی برگزار شود به تعویق افتاد. این رقابت‌ها به‌دلیل مشکلات فنی به‌مدت 2 ماه به تعویق افتاده است و گرجستان ، ارمنستان و مالزی از جمله تیم‌های خارجی هستند که برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

این در حالی است که محمود وفایی، سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه به تعویق افتادن بیست و چهارمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان بنا به درخواست مسئولان جمهوری خودمختار نخجوان صورت گرفته است گفت: فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری در نهایت به جریمه کردن مسئولان برگزاری آن و پرداخت هزینه جا‌به‌جایی اکتفا کرد.

 وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: بیست و چهارمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان در حالی قرار بود از دهم تیرماه آغاز شود که این تور برای اولین‌بار قرار بود با مشارکت جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شود.

 مسئولان این جمهوری در نظر گرفتند که با دریافت فرصتی از فدراسیون ایران علاوه بر اینکه سطح فنی مرحله تور را که در این مکان برگزار می شود افزایش دهند و از حضور یک تیم در این رقابت‌ها بهره‌مند شوند. به این منظور با مذاکراتی که با مسئولان فدراسیون ایران داشتند تصمیم بر این شد که 2 ماه این تور را به تعویق انداخته و به خواسته‌های
خود برسند.

پس از اینکه این تصمیم گرفته شد به تیم‌های خارجی شرکت کننده نیز اطلاع داده شد که خوشبختانه تاکنون از سوی این تیم‌ها با هیچ مشکلی مبنی بر انصراف مواجه نشدیم.سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری بیان کرد: فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری نیز پس از اینکه از این مطلب اطلاع یافت میزبان این رقابت‌ها را به پرداخت هزینه جا‌به‌جایی آن جریمه کرد. به احتمال بسیار زیاد این رقابت‌ها تا 2 ماه آینده برگزار خواهد شد که با توجه به این امر امیدواریم در این مدت مشکلات برگزاری آن به‌صورت دقیق برطرف شود و شاهد رقابت خوب دوچرخه‌سواران باشیم.

همچنین مدیرکل تربیت‌بدنی استان نیز دلیل دیگری برای به تعویق افتادن مسابقات عنوان می‌کند. او در این‌باره می‌گوید: فدراسیون دوچرخه‌سواری در این چند ماه زحمت زیادی کشید و توانست هماهنگی حضور شش تیم خارجی را انجام دهد اما، چون می‌خواستیم تور آذربایجان را یک سطح بالاتر ببریم، برگزاری آن را به زمان دیگری موکول کردیم.

فدراسیون قصد دارد تعداد تیم‌های خارجی را به 9 تیم برساند، بنابراین به‌خاطر ارتقای کیفیت تور این تصمیم را گرفتیم. البته مسئولان فدراسیون دوچرخه‌سواری در حالی از به تعویق افتادن تور آذربایجان صحبت می‌کنند که رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با برخی از رسانه‌های داخلی گفته بود که تور دوچرخه‌سواری آذربایجان منحل شده است.

عظیم عبدال‌نژاد، رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: به علت انصراف نمایندگان فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری از نظارت بر این مسابقات و حضور نیافتن تیم‌های خارجی، رقابت‌های امسال برگزار نمی‌شود.

هرچند که سرپرست و سایر مسئولان فدراسیون دوچرخه‌سواری و مدیر‌کل تربیت‌بدنی استان آذربایجان شرقی صحبت‌های رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان را تکذیب کرده‌اند اما تناقض‌گویی برخی از مسئولان فدراسیون موجب نگرانی علاقه‌مندان به رشته دوچرخه‌سواری شده است.

همشهری استانها

کد خبر 84563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز