چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

فوتبال ایران یک روز غرور‌آفرین دیگر را با پیروزی مقابل کره‌جنوبی جشن گرفت. ایران با این پیروزی صدرنشین گروه B مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا شد.

این موفقیت از جنبه دیگری نیز حائز اهمیت بود زیرا در آستانه انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا که 8 آذر برگزار می‌شود تیم ملی ایران نامزد دریافت جایزه بهترین تیم فوتبال آسیاست و این پیروزی می‌تواند بخت ایران را برای دریافت این عنوان افزایش دهد.

در بازی دیروز تیم ملی فوتبال ایران در غیاب سه بازیکن اصلی خود به نام‌های ابراهیم میرزاپور، رحمان‌رضایی و مهدی مهدوی‌کیا به مصاف کره‌جنوبی رفت. در این بازی حسن رودباریان درون دروازه قرار داشت، محمود فکری در مرکز دفاع و محمد نصرتی و امیرحسین صادقی نیز به عنوان دو مدافع کناری انجام وظیفه می‌کردند.

در خط میانی نیز علی‌کریمی، آندرانیک تیموریان، علیرضا نیکبخت واحدی و جواد کاظمیان و جواد نکونام حضور داشتند.

در خط حمله نیز وحید هاشمیان و رضا عنایتی بازی می‌کردند.
در آن سوی میدان نیز کره‌جنوبی با تلفیقی از بازیکنان جوان خود و بازیکنان با تجربه‌ای چون «لی‌چون سو»که در این دیدار بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود، در مقابل ایران قرار گرفت.

مربیان ایران در این بازی با همان شیوه انعطاف‌پذیر 2-5-3 بازیکنان را در زمین آرایش دادند تا دچار ریسک نشوند. این شیوه به دلیل نوع حرکات و آشنایی کامل بازیکنان که با آن عادت کرده‌اند به تیم ما کمک می‌کرد در زمانی که توپ را از دست می‌دهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به قالب دفاعی برگردند و در زمان تصاحب توپ نیز توسط کاظمیان و نیکبخت شیوه تهاجمی تری به خود بگیرند.

تیم کره نیز انگیزه زیادی برای پیروزی نداشت. فراهم بودن فضاهای خالی در پشت دفاع کره موجب شد تا تیم ایران راحت‌تر به گل دست پیدا کند و به یک پیروزی قاطع برسد تا به عنوان یکی از تیم‌های برتر غرب آسیا یکی از مدعیان اصلی برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا دور آینده باشد.

در این بازی تیم ایران ابتدا در دقیقه 47 روی ارسال توپ آندرانیک تیموریان و ضربه سر رضا عنایتی به گل اول رسید. در اواخر بازی نیز روی یک ضد‌حمله نیکبخت واحدی با پاس عمقی خود بادامکی را که در نیمه دوم وارد بازی شد.  روانه دروازه کره‌جنوبی کرد تا او با ضربه‌ای خوب از میان پاهای سنگربان جوان کره نتیجه را دو بر صفر کند.

با این پیروزی ایران با 14 امتیاز در صدر گروه B قرار گرفت و کره‌جنوبی با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد.

در سایر بازی‌های روز گذشته ژاپن سه بر یک عربستان را مغلوب کرد و صدرنشین شد و ازبکستان با دو گل قطر را شکست داد.

ایران 2- کره‌جنوبی صفر

  • گل‌ها: رضا عنایتی (47) و حسین بادامکی (90)
  • داور: ابراهیم عبد‌الحمید به کمک‌های حسین اکبر حسین علی و ابراهیم سمیر عبد‌الله‌احمد (هر سه از بحرین)
  • تماشاگر: بیش از 40 هزار نفر
  • ایران: حسن رودباریان، محمد نصرتی، محمود فکری (کاپیتان)، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، علی کریمی، علیرضا نیکبخت واحدی، جواد کاظمیان، (حسین بادامکی)، آندرانیک تیموریان، رضا عنایتی(رسول خطیبی)  و وحید هاشمیان (هادی شکوری)
  • سرمربی: امیر قلعه‌نویی
کد خبر 8454

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز