گروه ورزشی: فوتبال ایران امروز برای صدرنشینی در گروه دوم بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا به دیدار کره‌جنوبی نزدیک‌ترین رقیب خود می‌رود.

شرایط جدول به‌گونه‌ای است که هر دو تیم با یازده امتیاز برای صدرنشینی رقابت دارند اما تفاضل گل کره نسبت به ایران بهتر است و نتیجه مساوی کره را صدرنشین می‌کند.

به همین دلیل ایران با تمام قوا و بهره‌گیری از تمام نیروی خود قصد دارد تا در این بازی به سه امتیاز لازم دست پیدا کند و کادر فنی این موفقیت را به‌عنوان یک امتیاز در کارنامه خود ثبت کند.

ایران و کره‌جنوبی نگاهی متفاوت به این بازی دارند. کره‌ای‌ها در برنامه‌ریزی درازمدت خود روی این تیم که با نام امیدها به ایران آمده است حساب جداگانه‌ای باز کرده‌اند و قصد دارند با این تیم در بازی‌های آسیایی دوحه به مقام قهرمانی دست پیدا کنند و پشتوانه‌ای نیز برای تیم ملی آینده خود در جام جهانی ایجاد کنند، اما تیم ایران به این بازی و پیروزی در آن فکر می‌کند.

به‌دلیل شرایط موجود در فدراسیون فوتبال امکان برنامه‌ریزی از سوی کمیته فنی وجود ندارد و به همین دلیل تصمیمات مقطعی و تقریباً شخصی است و کادر فنی مسئول آن است.

تیم ایران امروز رحمان رضایی و مهدی مهدوی‌کیا را به‌طور یقین در خدمت ندارد، اگر محمد نصرتی مصدوم و آندرانیک تیموریان را به‌عنوان مصدومان پنجاه‌درصدی به آن اضافه کنیم، از ضرب و قدرت ما در خط دفاع و میانی کمی کاسته می‌شود.

مسلماً برای رحمان رضایی جانشین تعیین کردن کار ساده‌ای نیست و نصرتی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

مهدوی‌کیا و تیموریان نیز دو وزنه اساسی تیم ملی ما به حساب می‌آیند که خلأ و نبود هریک از این دو بازیکن روی کیفیت تهاجمی و دفاعی ما تأثیر غیرقابل انکاری می‌گذارد.

دیدار امروز با کره یک غایب هم درون دروازه دارد. میرزاپور جای خود را به یک دروازه‌بان دیگر (طالب‌لو یا رودباریان) می‌دهد و در دفاع نیز صادقی جای رحمان رضایی را می‌گیرد و نیک‌بخت به چپ می‌رود.

فکری و شکوری نیز در وسط و راست قرار می‌گیرند. نکونام، تیموریان (ابراهیم صادقی) کریمی و کاظمیان در خط میانی و هاشمیان و عنایتی به خط حمله می‌روند. کادر فنی روی رسول خطیبی نیز نظر مثبت دارد و هادی عقیلی نیز برای دفاع چپ در تمرینات نظرها را جلب کرده است.

تیم ما با هر ترکیب و آرایشی قادر است این تیم کره‌جنوبی را شکست دهد. تیم ایران یک نیمه را برای شناخت شیوه بازی کره‌جنوبی با احتیاط بازی خواهد کرد و در نیمه دوم با تغییر شیوه و اضافه کردن یک مهاجم عرصه را بر آنها تنگ خواهد کرد تا به هر شکل به پیروزی دست پیدا کند.

آمار بازی‌ها حکایت از آن دارد که کره‌ای‌ها طی نوزده بازی گذشته در مسابقات مختلف صاحب 10 پیروزی شده‌اند و ما تنها شش پیروزی به‌دست آورده‌ایم و سه بازی نیز به تساوی کشیده شده است.

بهترین پیروزی ما در سال 1966 اتفاق افتاد که با درخشش علی دایی شش بار دروازه کره‌جنوبی را باز کردیم. این پیروزی در تاریخ فوتبال ایران یک نقطه درخشان به حساب می‌آید.

شکست پنج بر صفر ما در مقابل کره‌جنوبی در سال 1958 میلادی نیز تلخ‌ترین شکست ما در مقابل کره است.

دیدار امروز را یک داور بحرینی به‌نام ابراهیم عبدالمجید سوت خواهد زد .هر دو کمک داور نیز از بحرین خواهند بود (حسین اکبرحسین علی و ابراهیم سمیر عبدالله احمد). این بازی امروز ساعت 30/15 در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.

یادمان باشد که کره‌ای‌ها حتی یک بازیکن از لژیونرهای خود را نیز همراه نیاورده‌اند.

کد خبر 8342

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز