علی شاکری: اردوی تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران بعد از وقفه‌ای یک‌ماهه از فردا با دعوت از 19 بازیکن آغاز می‌شود.

بعد از صعود به مرحله پایانی مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در ژاپن، اولویت اول کادر فنی تیم ملی، موفقیت در رقابت‌های ژاپن و راهیابی به مسابقات جهانی خواهد بود. مبارزه با حریفانی مثل کره‌جنوبی، ژاپن و قزاقستان به آسانی بازی‌های مرحله دوم نیست به همین دلیل فدراسیون والیبال بلافاصله پس از پایان مسابقات انتخابی در تهران از کادر فنی تیم ملی برنامه خواست و اعلام کرد برای پیدا کردن حریفان تدارکاتی و تهیه فیلم بازی‌های دو تیم ژاپن و کره‌جنوبی در لیگ جهانی تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

حتی قرار شد حسین معدنی برای دیدن بازی‌های ژاپن و کره‌جنوبی راهی صربستان و روسیه شود. دیدن بازی‌های قزاقستان و نماینده‌اش در مسابقات باشگاه‌های آسیا در دبی از جمله تمهیدات دیگر در این مسیر بود. حذف زودهنگام قهرمان قزاقستان در دور مقدماتی باعث منتفی شدن سفر معدنی به امارات شد.

منتفی شدن سفر تیم ملی به کره‌جنوبی

حضور در تورنمنت بین‌المللی کره‌جنوبی در آستانه مسابقات مرحله پایانی انتخابی جهان در ژاپن هم از جمله برنامه‌هایی بود که منتفی شد و فقط تیم ملی را تحت عنوان سایپا به مسابقات کره‌جنوبی اعزام کردند؛ موضوعی که چندان با استقبال مسئولان سایپا همراه نشد. با گذشت چندهفته از این ماجرا دیروز فدراسیون والیبال اعلام کرد با توجه به حضور تیم‌های باشگاهی در این بازی‌ها، سایپا عازم این رقابت‌ها خواهد شد. اما سئوال اینجاست که با توجه به کمبود وقت، مسئولان این تیم چگونه می‌توانند میان ملی‌پوشان غایب و سایر بازیکنان هماهنگی لازم را به وجود آورند.

استرالیا و چین، حریفان جدید تیم ملی

در حالی که رایزنی‌‌ها برای انجام بازی با حریفان اروپایی قبل از حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی جهان هنوز به نتیجه نرسیده است، مذاکرات با فدراسیون‌های والیبال چین و استرالیا پیامدهای مثبتی به همراه داشته است. دیروز سعید درخشنده، دبیر فدراسیون والیبال در همین رابطه به همشهری گفت: «انجام چند بازی با چین برای شبیه‌سازی رویارویی با ژاپن و کره‌جنوبی در این کشور تقریبا قطعی شده و به استرالیا هم اعلام کردیم که حاضریم چند بازی تدارکاتی قبل از سفر به ژاپن با آنها داشته باشیم.»

با توجه به منافع دوطرفه و اینکه هم چین و هم استرالیا به عنوان دو مدعی اصلی صعود از گروه H به مسابقات قهرمانی جهان، نیازمند حریفان تدارکاتی مثل تیم ایران هستند، انجام بازی با این دو حریف فرصت مناسبی به تیم ملی کشورمان می‌دهد تا با آمادگی بهتری به مصاف حریفانشان بروند.

احتمال بازگشت ترکاشوند

با وجود دعوت از 19 بازیکن به اردوی جدید تیم ملی که همان نفرات اردوهای پیشین هستند، در پی درخشش محمد ترکاشوند در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، گفته می‌شود که او نیز به زودی پس از ملاقات خصوصی با سرمربی تیم ملی به این جمع اضافه خواهد شد. پیشنهاد بازگشت مجدد ترکاشوند به تیم ملی را داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال مطرح کرده است. اگر ترکاشوند مشکل مصدومیت همیشگی را نداشته باشد، بازگشت دوباره او به تیم ملی در آستانه رویدادهای بزرگی چون مسابقات انتخابی جهان و جام ملت‌های آسیا اتفاق امیدوار کننده‌ای است.

کد خبر 84535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز