رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی هفته آینده جلسه‌ای درباره وضعیت بازار ارز خواهد داشت.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه گفت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و حتی دولت نمی‌تواند احکام جدیدی را در جداول آورد.

وی اضافه کرد: براین اساس اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شده باشد به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد. مجددا می‌گویم که نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید نیست اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شد و در اسفندماه ابلاغ شد، پس دولت و کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف در واکنش به این موضوع که دولت تغییری در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، تصریح کرد: شاید دولت جداول را براساس لایحه و نه مصوبات تنظیم کرده است که براین اساس اصلاحاتی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که این کار را کمیسیون تلفیق انجام می‌دهد.

وی درباره روند بازار ارز هم اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در تذکر خود گفت: براساس اصلاحات آیین‌نامه قرار بود که بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع و مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد حال این‌که تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

وی ادامه داد: نمونه آن را می‌توان در موضوع فروش محصولات فرعی گاز اتان و گاز مایع دید. دولت در تبصره هشت این موضوع را به عنوان منابع قید کرده بود که ما در صحن علنی مجلس حذف کردیم اما مجددا در جداول آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره موضوع ارز هم قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به دلیل اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم.

وی بیان کرد: باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

کد خبر 844832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    فکر میکنم الان سالهاست که همه مسئولین عزیز اظهار ماراحتی دارن میکنن امیدئارم که زمانی برسه ما هم بتونیم ببینیم جز اظهار ناراحتی مدیریت شرایط تغییری بکنه و وضعیت اقتصاد بهبود پیدا کنه !...
    • احمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      بررسی میکنند که چرا دلار ۱۰۰ نشد و فاتونی میگزارند که ۱۲۰ و ۱۵۰ و دولتی ۱۰۰ باشد
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    تخلفات زیادی در اصفهان وجود دارد مانند پارک در خیابان و معابر عمومی - پارک اوریب در خیابان کاشانی اصفهان - دوبله پارک در معابر ( محل عبور ) مانند خیابان کاشانی اصفهان اگر جلوی این تخلفات با جریمه گرفته بشود این سرمایه های کلان مانند - خود رو های راکد پارک شده در خیابان های ( معبر عمومی ) ( محل عبور ) اصفهان به جریان افتاده - و از محل اخذ جرایم در متخلفان ایستگاه های اتوبوس بی ار تی در اصفهان سااخته بشود قطعا" کشور پیشرفت خواهد نمود. ولی پلیس راهنمائی و جرایم در اصفهان ضعیف عمل نموده و میزان تخلفات در اصفهان روبه ازدیاد می باشد.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 1
    فکر نمیکنید یکم زود به فکر افتادید حالا صبر کنید وقت زیاده ، کمااینکه جلسه برگزار کردن هم تفاوتی نداره ، از این جلسه ها زیاد برگزار شده
  • نعمت IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    بابا آقای روحانی قول داده بود قیمت ارز را برگردونه به زیر 25 هزار تومان ، بنده خدا سرشون شلوغه حالا قرار شده هفته آینده بررسی بفرمایند چون نگران هستند.
  • US ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 0
    چه عجب که نمایندگان بالاخره نسبت به وضعیت بازار ارز اظهار نگرانی کردند، امیدوارم تصمیماتی نگیرند که وضع بازار ارز از این هم خرابتر بشود.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    ای خدا شکرا بالاخره یکی ابراز نگرانی کرد
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    تازه میخاین جلسه بزارین ببینین چه خبره یه وقت هلاک نشین ما راضی به اینهمه زحمت نیستیم
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    چرا آقایان قالیباف و پور ابراهیمی هیچ صبحتی از قیمت دلار را نکردند که تمام قیمت کالاها بالا رفته و دیگر راه برگشتی نیست.
  • DE ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    همان طور که به وضعیت واردات خودرو و رانتی که افراد خاص دارند می برند رسیدگی کرد .......
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    به خدا قسم اگه راست بگید، جوانیمون رفت به پای وعده ای تو خالی شما ها.
  • ناشناس IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    ... می‌خواستید بورس را هم درست کنید، چی شد؟
  • US ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    اینها وضعیت رابررسی نکنند بهتره ، اوضاع خرابتر می شه ،