یکشنبه ۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

12 نفر در جریان یکی از خونین‌ترین درگیری‌ها بین قاچاقچیان مواد‌مخدر و نیروهای امنیتی مکزیک، کشته شدند.

این حادثه خونین در حالی اتفاق افتاد که تبهکاران مکزیکی یک روز قبل، یک نامزد مجلس را نیز به ضرب گلوله از پای درآورده بودند.بنابراین گزارش‌ها، روز جمعه گذشته هنگامی که ماموران پلیس شهر «آپاسئو ال آلتو» مکزیک در تعقیب اعضای یک باند قاچاق بودند، ناگهان در دام قاچاقچیان افتادند و تبهکاران مسلح روی ماموران پلیس فدرال آتش گشودند.

عملیات پلیسی برای شکار قاچاقچیان مکزیکی هنگامی آغاز شد که ماموران یک خانه تیمی مربوط به قاچاقچیان را شناسایی کردند و پس از آنکه تعداد زیادی از اعضای یک باند مخوف قاچاق مواد‌مخدر به نام« گولف کارتل» در آنجا جمع شده بودند قصد حمله به این خانه را داشتند، اما به محض حمله ماموران، قاچاقچیان به روی آنها آتش گشودند و به این ترتیب جنگ خیابانی بین قاچاقچیان و ماموران پلیس فدرال آغاز شد.

کارلوس زاماریپا - رئیس پلیس شهر آپاسئوال آلتو، - روز گذشته با اعلام این خبر گفت: در جریان این درگیری خونین که نیم ساعت به طول انجامید، 12نفر از قاچاقچیان، نیروهای پلیس و مردم کشته شدند و این در حالی است که به‌علت تعداد زیاد مجروحان و کشته شدگان، خیابان محل درگیری غرق خون شده است.

وی در ادامه در مصاحبه به خبرنگار رویترز عنوان کرد: در این حادثه 6 نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند که اعضای مهم باند تبهکاری و قاچاق مواد‌مخدر به نام گولف کارتل هستند.

مبارزه در خون

به گزارش رویترز، فیلیپ کالدرون- رئیس‌جمهوری مکزیک - در ماه‌های اخیر مبارزه گسترده‌ای را با قاچاقچیان مواد‌مخدر و کارتل‌های قاچاق آغاز کرده است اما این مبارزه درگیری‌های خونینی را به‌دنبال داشته است که طی آنها بیش از 12 هزار نفر از دسامبر سال 2006 تا‌کنون کشته شده‌‌اند.

مهم‌ترین مشکلی که کالدرون در راه مبارزه با کارتل‌های مواد‌مخدر با آنها روبه‌روست فساد ماموران پلیس است که در بسیاری از مواقع رابطه نزدیکی با قاچاقچیان دارند و با دریافت رشوه برای آنها کار می‌کنند. تنها در دوشنبه هفته گذشته 90 مامور پلیس به دریافت رشوه و همکاری با قاچاقچیان متهم شدند.

کد خبر 84454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز