پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

محسن احمدی: به تازگی خبری از آمار گرسنگان جهان در سراسر جهان منتشر شده است

خبر این است: «تعداد گرسنگان جهان از مرز یک میلیارد نفر گذشت.» این خبر را سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) منتشر کرده،  براساس گفته این سازمان، کودکان و نوجوانان نیمی از این تعداد گرسنگان را تشکیل می‌دهند.تعداد گرسنگان دنیا نسبت به سال گذشته میلادی حدود 100 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. بیشتر این نوجوانان و کودکان  از کشورهایی مانند کنیا، سومالی، تانزانیا در آفریقا و برمه و کامبوج در آسیای دور هستند.

اما آنچه در این میان بیشتر از همه توجه همگان را به خود جلب کرده، تنها تولید کم محصولات کشاورزی و یا بیکاری نیست، بلکه درگیری‌های داخلی دولت‌های این کشورها و جنگ‌های قومی و قبیله‌ای این مسئله را تشدید کرده است.

حتماً در باره جشن پرتاب گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ و... در کشورهای توسعه یافته و یکی دو کشور جهان سومی شنیده‌ای.

چندی پیش در برخی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، هلند و ایتالیا جشن گوجه‌فرنگی برپا شد؛ یک جشن سالانه. در کلمبیا، یکی از کشورهایی که مردمش با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند هم، کودکان و نوجوانان بسیاری با پرتاب گوجه‌فرنگی به همدیگر این روز را جشن گرفتند.از مجموع یک میلیارد و 17 میلیون گرسنه در جهان، 642 میلیون نفر در آسیا و اقیانوسیه، 265 میلیون نفر در جنوب آفریقا، 53 میلیون نفر در آمریکای لاتین ، 42 میلیون در شمال آفریقا و 15 میلیون نفر در کشورهای توسعه یافته زندگی می‌کنند که از سوءتغذیه مزمن رنج می‌برند.

کد خبر 84424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز