همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشتجمعه 26 ژوئن (5 تیر) اعلام کرد آنفلوآنزای خوکی 59814 نفر را در 113 کشور مبتلا کرده و 263 نفر را کشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از هنگام انتشار آخرین بولتن این سازمان در دو روز پیش، 3949 مورد جدید عفونت و 25 مورد جدید مرگ ناشی از ویروس آنفلوآنزای آ رخ داده است.

شیلی بیشترین میزان افزایش در تعداد موارد جدید عفونت نشان داده است، 871 عفونت جدید و سه مورد مرگ جدید که تعداد کل موارد بیماری را در این کشور را به 5186 از جمله شامل 7 مورد مرگ رساند. در رده بعدی انگلیس قرار داد که تعداد موارد بیماری با 692 مورد افزایش به 3597 مورد رسید که ازجمله شامل یک مورد مرگ می‌شود.

 شمار موارد مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی در آرژانتین سه برابر شد و از هفت مورد به 21 مورد رسید، در همین حال سازمان جهانی بهداشت اولین مرگ ناشی از بیماری را در هندوراس ثبت کرد.

یک مورد مرگ جدید دیگر ناشی از آنفلوآنزای خوکی در مکزیک ثبت شد، که پاندمی بیماری برای اولین بار در ماه مارس در آن آغاز شد،‌و تعداد کل تلفات ناشی از بیماری را در این کشور به 116 مورد رساند.همچنین گواتمالا و استرالیا هر کدام یک مورد مرگ و کانادا چهار مورد مرگ جدید ناشی از آنفلوآنزای خوکی را گزارش کردند.

کد خبر 84388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز