وزیر امور خارجه با اشاره به تبادل نظرش با وزاری خارجه انگلیس، آلمان و استرالیا درباره حمله به سفارت ایران به لزوم اعلام موضع صریح این سه کشور در محکومیت جنایت تروریستی رژیم اسرائیل تاکید کرد.

پرچم ایران در مقر سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پنجشنبه شب در فضای مجازی نوشت: در پاسخ به تماس‌های تلفنی «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس و «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

امیرعبداللهیان افزود: در ادامه به لزوم اعلام موضع صریح از سوی سه کشور مذکور (انگلیس، آلمان، استرالیا) در محکومیت این جنایت تروریستی رژیم اسراییل تاکید کردم. تصریح کردم که ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و ‌نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است. همچنین پیام تبریک سه وزیر امور خارجه به مناسبت عید سعید فطر را دریافت کردم.

کد خبر 843599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha