سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: تا به امروز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ ساختمان با کاربری درمانی شامل کلینیک، درمانگاه، آزمایشگاه،‌ داروخانه، بیمارستان و ... را رصد کرده‌ایم. اخطارهای لازم در رابطه با این ساختمان‌ها داده شده است، به نحوی هزار و ۸۰۰ ساختمان از آتش نشانی تأییدیه دریافت کردند.

بیماری کودکان - بستری کودکان - بیمارستان

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: وزارت بهداشت همکاری شایسته‌ای با آتش نشانی به منظور ایمنی بیمارستان‌ها داشته است. وزیر بهداشت پس از حادثه کلینک سینا اطهر مکاتباتی با آتش نشانی داشتند تا در رابطه با ایمنی ساختمان‌هایی که کاربری درمانی دارند، به هیچ وجه کوتاهی نشود.

او افزود: تا به امروز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ ساختمان با کاربری درمانی شامل کلینیک، درمانگاه، آزمایشگاه،‌ داروخانه، بیمارستان و ... را رصد کرده‌ایم. اخطارهای لازم در رابطه با این ساختمان‌ها داده شده است، به نحوی هزار و ۸۰۰ ساختمان از آتش نشانی تأییدیه دریافت کردند، این رقم بسیار قابل توجه است. ما از سایر وزارتخانه‌های نیز درخواست داریم تا با ما همکاری کنند.

به گفته ملکی «البته در این میان ساختمان‌هایی مانند بیمارستان گاندی وجود دارند، بیمارستان گاندی نیز به دلیل اخطارهایی که دریافت کرده بود، در حد تشکیل پرونده پیش رفته بود اما با ایمنی بسیار فاصله داشت. از تمام مراکز درمانی تقاضا داریم که قبل از وقوع اتفاقات تلخ، دست به اقدام بزنند و ریسک نکنند چرا که فعالیت‌های آنها با زندگی بیماران مرتبط هستند. خروج بیمار از مراکز درمانی بسیار سخت‌تر است و باید ضریب ایمنی بالایی برای آنها در نظر گرفت.»

سخنگوی سازمان آتش نشانی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توصیه می‌کرد که« قبل از وقوع حادثه، به مرور خاطره تلخ سینا اطهر بپردازند. در رابطه با بیمارستان گاندی نیز اگر برای فردی مشکلی پیش می‌آمد، این بیمارستان دیگر به راحتی نمی‌توانست به فعالیت خود ادامه دهد. بیمارستان‌هایی که به برند تبدیل شده‌اندT نباید با بی احتیاطی این برند را از بین ببرند چرا که مردم در صورت وقوع حادثه اعتمادشان را از دست می‌دهند.»

کد خبر 842176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    خدائیش پول مشکل گشای عالم و آدم است . مملکت گل و بلبل