گزارش هواشناسی نشان می‌دهد از بعد از ظهر امروز پنجشنبه (۱۶ فروردین) بارش‌ها به نیمه شمالی کرمان، شرق فارس و سیستان و بلوچستان محدود می‌شود و با رگبار پراکنده، بارش باران، وزش باد و در نقاط مستعد با خیزش گرد و خاک همراه است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «روز جمعه (۱۷ فروردین) جو کشور آرام است، اما از بعد از ظهر شنبه (۱۸ فروردین) سامانه بارشی از شمال غرب به کشور نزدیک می‌شود. یکشنبه (۱۹ فروردین) با نفود بارشی به شمال غرب و برخی نقاط غرب کشور علاوه بر این مناطق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی هم رگبار، رعد وبرق و باد شدید را تجربه می‌کنند.»
امین حسین نقشینه افزود: «فعالیت این سامانه در مناطق مستعد می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود و در نقاط خاصی هم ممکن است شاهد بارش تگرگ باشیم.»
نقشینه با تاکید بر اینکه روند افزایش نسبی دما در روزهای آینده ادامه دارد، گفت: «به عنوان مثال بیشینه دمای تهران پنجشنبه (۱۶ فروردین) ۲۴ درجه، جمعه (۱۷ فروردین) ۲۵ درجه و شنبه (۱۸ فروردین) ۲۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. این افزایش نسبی دما در شهر رشت نیز به این صورت است که پنجشنبه (۱۶ فروردین) ۱۹ درجه، جمعه (۱۷ فروردین) ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌شود.»

بیشتر بخوانید:
ادامه بارش‌ های‌ پراکنده در۷ استان | تهران گرم می شود

پایتخت نشینان نیز طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری را تجربه می‌کنند. وزش باد نیز هنگام عصر و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، بارندگی در تهران در ارتفاعات رخ می‌دهد. نقشینه ادامه داد: «از عصر شنبه (۱۸ فروردین) تا سه شنبه (۲۱ فروردین) گذر متناوب امواج ضعیفی از نواحی شمالی تهران سبب می‌شود که برای نواحی جنوب و غرب استان تهران باد شدید بوزد و برای نقاطی از شمال استان هم رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.» تهران هم بیشینه و کمینه دمایی ۲۲ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد را از سر می‌گذرانند.
با گذشت نیمی از نخستین ماه فصل بهار، ایستگاه ۷ توچال همچنان رکورددار سردترین ایستگاه هواشناسی کشور است و دمای ۸ درجه زیر صفر را دارد. ایستگاه قاملو در استان کردستان و ایستگاه خیرآباد در استان زنجان هم ۵ درجه زیر صفر بودند. زرآباد، قصرقند و راسک در استان سیستان و بلوچستان نیز با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین ایستگاه‌ها گزارش شده‌اند.

کد خبر 841959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha