گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز شنبه (۱۹ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.  

بارش باران - جاده

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «یکشنبه (۲۰ فروردین) در شمال غرب کشور، مناطقی از غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.»
مناطق یاد شده شامل بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان می‌شود و مخاطراتی مانند احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی را با خود به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه بارشی جدید از شنبه | صدور هشدار هواشناسی برای ۱۶ استان


فریبا گودرزی افزود: «دوشنبه (۲۱ فروردین) شرایط هواشناسی گفته شده علاوه بر شمال غرب، غرب و جنوب غرب در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور رخ می‌دهد. همچنین یکشنبه (۲۰ فروردین) و دوشنبه (۲۱ فروردین) در مناطقی از نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.» به گفته کارشناس هواشناسی کشور، سه‌شنبه (۲۲ فروردین) در نیمه غربی کشور بارش باران رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. دریای خزر، جنوب خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان هم مواج و متلاطم است.
آسمان تهران نیز صاف تا قسمتی ابری و احتمال افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای پایتخت ۲۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما نیز ۱۶ درجه سانتی‌گراد است.
ایستگاه هواشناسی توچال در استان تهران که معمولا رکورددار سردترین نقطه کشور بود، به دمای ۲ درجه زیر صفر رسید. دمای ایستگاه هواشناسی لاله زار کرمان نیز یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر شد. بندر ماهشهر در خوزستان نیز به دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید و به عنوان گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور معرفی شد.

بیشتر بخوانید:
تداوم بارش‌های بهاری در ایران | سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد می شود

کد خبر 842255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha