چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

با نزدیک شدن اینتر به قهرمانی در سری‌آ، دیگر کسی به اینتزاگی تردیدی ندارد.

اینترمیلان

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیمونه اینتزاگی که مربیگری را با لاتزیو آغاز کرد، این روزها با اینتر به‌قدری خوب نتیجه گرفته که از همین حالا گزینه هدایت باشگاه‌های بزرگ انگلیسی ازجمله منچستریونایتد به‌حساب می‌آید. بازی مقابل او و تیم کاملی که ساخته برای دیگر مربیان کار ساده‌ای است چون کسی از تیم‌های حریف انتظار کسب امتیاز ندارد و اگر بر حسب اتفاق مساوی یا پیروزی مقابل نراتزوری به‌دست آوردند، کار شاقی کرده و لایق ستایش شده‌اند!

با پیروزی مقابل امپولی، سیمونه اینتزاگی به رکورد ۱۰۰‌برد با اینتر در تمام رقابت‌ها رسید. او دوسوم همه بازی‌هایش را با برد به پایان رسانده؛ ۱۵۰‌بازی، ۱۰۰‌برد، ۲۵‌تساوی، ۲۵‌باخت و میانگین امتیازی ۱۷.۲ از هر بازی.

تنها ۸‌هفته به پایان این فصل سری‌آ مانده و اینترمیلان ۷۹‌امتیازی فاصله‌اش را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده که میلان باشد به ۱۴‌امتیاز افزایش داده است. با این نتایج خیلی زود دومین ستاره روی پیراهن نراتزوری هم آماده تحویل خواهد شد و قهرمانی بیستم در لیگ به‌دست خواهد آمد. در ایتالیا هر تیم به ازای هر ۱۰‌قهرمانی، یک‌ستاره روی پیراهنش ثبت می‌کند.

از زمان شروع سری‌آ (۳۰-۱۹۲۹)، فقط هلنیو هررا (۲۰۵)، روبرتو مانچینی (۱۷۶) و جیووانی تراپاتونی (۱۲۴) تعداد بردهایشان به‌عنوان سرمربی نراتزوری، ۳‌رقمی شده بود.

فقط ۴‌مربی دیگر حداقل ۱۵۰‌بار نراتزوری را هدایت کرده‌اند؛ هلنیو هررا (۳۶۸)، روبرتو مانچینی (۳۰۳)، جیووانی تراپاتونی (۲۳۳) و اجنیو برسلینی (۲۰۷).

اینتر برای دومین‌بار در تاریخ خود حداقل ۲۵‌بازی از ۳۰‌بازی اول در یک فصل سری‌آ را برده است. پیش از این در فصل ۰۷-۲۰۰۶ بود که اینتری‌ها همین تعداد برد در ۳۰‌هفته اول را با روبرتو مانچینی به‌دست آوردند.

اینتر بعد از یوونتوس در فصل ۲۰۱۳-۱۴ دومین تیمی شد که در هر یک از ۳۰‌بازی اول در یک تورنمنت سری‌آ موفق به گلزنی شد. یان سومر در ابتدای فصل از بایرن به اینتر آمد و به بهترین شکل ممکن توانست جای اونانا را پر کند.

اینتر در ۱۹‌بازی از ۳۰‌دیداری که در این فصل در سری‌آ انجام داده کلین‌شیت کرده است. افعی‌ها با رکورد بیشترین کلین‌شیت خود در این مقطع از فصل برابری کرده‌اند؛ فصل ۸۹-۱۹۸۸.

کد خبر 841812
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha