پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

آیا ده‌روسی مربی بزرگی است یا فقط توانسته اثر مورینیو را در تیم فوتبال رم خنثی کند؟

ده روسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، «دوره‌ات گذشته، مربی!» این دیالوگ (آژانس شیشه‌ای) درباره مربیانی مثل کی‌روش و مورینیو صدق می‌کند. آری، با تیم ضعیف می‌شود چرک و اتوبوسی بازی کرد اما وقتی منچستریونایتد یا آاس‌رم را گرفته‌ای، نمی‌توانی فقط به نتیجه فکر کنی. مورینیو همین چند روز پیش مصاحبه کرد و ضمن ابراز دلتنگی برای مربیگری برای چندمین‌بار منت ۲فینال اروپایی را سر آاس‌رم گذاشت. او رم را قهرمان نخستین دوره لیگ کنفرانس کرد و فصل پیش با این تیم تا فینال لیگ اروپا پیش رفت ولی هیچ‌وقت هواداران آنطور که باید، از او راضی نبودند.

برکناری سرمربی پرتغالی باعث شد انرژی زیادی از تیم آزاد شود. او با سبک فوتبالش یک تیم دلمرده را روانه رقابت‌ها کرده بود. حالا با آمدن دنیله ده‌روسی که به‌شدت بین هواداران محبوب است، اوضاع تیم درست شده. از وقتی گلادیاتور جای آقای خاص را روی نیمکت گرفته، گلادیاتورها همه را می‌برند. طی این مدت تنها یک شکست ۴بر۲ از اینترمیلان به تیم تحمیل شد که با توجه به کیفیت عجیب اینتر در این فصل اصلا چیز عجیبی نیست. از زمانی که ده‌روسی هدایت رم را در دست گرفته، همین یک شکست در کارنامه رم دیده می‌شود.

چند شب پیش هم رمی‌ها درحالی‌که تا دقایق پایانی از فیورنتینای میزبان ۲بر یک عقب بودند، توانستند بازی را به تساوی بکشانند. ده‌روسی که هنوز به مربی بزرگی تبدیل نشده، همچنان فروتن است. وضعیت او شبیه اوسمار ویرا در پرسپولیس است. هر دوی آنها سابقه چندانی در سرمربیگری نداشتند ولی تیم خود را متحول کردند. ده‌روسی هم مثل اوسمار ادعایی ندارد که کار بزرگی کرده. هر دو در حال جمع‌آوری رزومه‌ای برای آینده مربیگری خود هستند.

تحلیل ده‌روسی را درباره تساوی با فیورنتینا بخوانید: «بعد از ۳بازی لیگ اروپا، ما همیشه ۳نیمه‌اول بد داشتیم. فروزینونه، تورینو و بازی امروز. هر بار دفاع را روی ۳نفره قرار دادم تا به تیم امنیت بیشتری بدهم. انگار آنها نیازی به این امنیت ندارند. شاید لازم باشد این واقعیت را تحلیل کنیم. وقتی آنها را خسته می‌بینم، به سیستمی برمی‌گردم که به آنها احساس امنیت می‌داد و شکست‌ناپذیرشان می‌کرد. چون گلزنی به رم وقتی با ۵نفر دفاع می‌کرد خیلی سخت بود اما بازیکنان احتمالا این طرح را رد می‌کنند. دفعه بعد با دقت بیشتری به آن فکر خواهم کرد.»

تیمی که با مورینیو به زحمت دنبال گلزنی بود، حالا گلزن‌تر هم شده. در این مدت رم ۳برد ۴گله (و یک شکست ۴گله مقابل اینتر) و ۲برد ۳گله به‌دست آورده. همه بازی‌ها غیر از بازی با اینتر با پیروزی تمام شده، البته منهای ۲بازی یک - یک رفت و برگشت مقابل فاینورد در لیگ اروپا. شاید ده‌روسی پدیده مربیگری نباشد و آینده درخشانی انتظارش را نکشد اما او توانست انرژی منفی مورینیو را از بین ببرد و روحیه گلادیاتوری یعنی روحیه خودش را به تیم تزریق کند. حداقلش این است که تقصیرها گردن داور و بازیکنان و زمین و زمان نمی‌افتد.

کد خبر 839190
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha