پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلسه دادگاه گوگل در ایتالیا که به رعایت نکردن حریم خصوصی افراد و عدم نظارت بر محتوای مطالب متهم شده‌است به تعویق افتاد.

قرار بود جلسه اول این دادگاه امروز برگزار شود که به دلیل عدم حضور یکی از مترجم‌ها به ماه سپتامبر موکول شد.

اتهام‌ها زمانی به گوگل نسبت داده‌شد که فیلمی از مورد حمله قرار گرفتن یک نوجوان توسط دوستان و همکلاسی‌هایش در صفحه ایتالیایی سرویس ویدئو گوگل به اشتراک گذاشته شد.

نوجوانی که مورد حمله قرار گرفته دارای بیماری مادرزادی به نام سندورم داون است. در این فیلم تعدادی از همکلاسی‌های او در حالی که دو نوجوان دیگر وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند این صحنه را تماشا می‌کنند.

اتهامات پرونده متوجه دیوید روموند؛ مدیرعامل ارشد و مدیر امور حقوقی، جورج ریز مدیر سابق امور مالی، آرویند دسیکان مدیر ارشد بازاریابی و پیتر فلیشر مشاور حریم خصوصی کاربران گوگل است.

مقامات ایتالیایی این پرونده را از دو جهت مورد بررسی قرار داده‌اند. یکی اینکه عدم نظارت درست گوگل و به کار نبستن منابع لازم برای جلوگیری از پست کردن چنین مطالبی زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی است و دیگر اینکه وجود چنین ویدئویی بدون اجازه افراد حاضر در آن بر اساس قوانین ایتالیا شکستن حریم خصوصی افراد جامعه حساب می‌شود.

گوگل هم از طرفی این تصمیم دادگاه ایتالیایی را برای آزادی اینترنت در این کشور نگران کننده خوانده‌است و می‌گوید که گزینش و نظارت گوگل بر مطالب تولید شده توسط کاربران سرویس‌هایی نظیر یو‌تیوب را به خطر می‌اندازد

کد خبر 84177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز