ناصر قراگزلو: هافبک تیم ملی ایران پس از مدت‌ها دوری به تیم ملی دعوت شد. انتخاب افشین قطبی به‌عنوان سرمربی تیم ملی موجب شد تا تیموریان بار دیگر به تیم ملی دعوت شود.

آندرانیک تیموریان که در زمان سرمربیگری علی دایی در تیم ملی دچار مصدومیت شد حضور در چند دیدار بزرگ از جمله بازی برابر کره‌جنوبی و عربستان در ورزشگاه آزادی را از دست داد، اما این پایان بدشانسی هافبک تیم ملی بود چرا که با حضور قطبی، تیموریان یک بار دیگر هافبک ثابت تیم ملی شد. آندو  پس از حذف تیم ملی و ناکامی در راه یافتن به جام‌جهانی در گفت‌وگویی به سئوالات ما پاسخ داد.

  • به نظرت چرا با وجود تمامی اقدامات صورت‌گرفته تیم ایران به جام‌جهانی راه پیدا نکرد؟

باور کنید در پایان بازی با کره‌جنوبی بازیکنان تیم ملی سخت‌ترین لحظات عمرشان را سپری کردند. من چهار، پنج سال است که در خدمت تیم ملی هستم اما آن لحظات بد را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم، با این وجود ما در دیدار برابر کره‌جنوبی استحقاق برد را داشتیم اما با بدشانسی فقط در چند دقیقه پایانی، بازی برده را با مساوی عوض کردیم.

  • برخی اعتقاد دارند با نرفتن به جام‌جهانی فوتبال ملی ما از بین می‌رود.

اصلا این حرف را قبول ندارم و اعتقاد دارم فوتبال ملی ما با وجود راه پیدا نکردن به جام‌جهانی نابود نمی‌شود و از بین نمی‌رود و فکر می‌کنم به جای پرداختن به این مسائل باید به حضور موفق و برنامه‌‌ریزی برای جام ملت‌ها بپردازیم. این بار باید آنقدر، قوی باشیم که دیگر به اما و اگرها فکر نکنیم.

  • به دنبال توجیه عدم  صعود به جام جهانی نیستی؟

اصلا دنبال توجیه‌کردن نیستم اما همچنان اعتقاد دارم فوتبال ما با راه پیدا نکردن به جام‌جهانی نابود نمی‌شود اما این حقیقت را بازگو می‌کنم که فوتبال ما عقب می‌افتد.

  • به نظر تو کارنامه قطبی در چند بازی گذشته قابل قبول بود؟

من فکر می‌کنم عملکرد قطبی باتوجه به مربیگری در سه بازی(دو دیدار خارج از خانه)که همراه با یک برد و دو مساوی برای ما بود کارنامه‌ای قابل قبول محسوب می‌شود.

  • به نظر تو پیشنهاد تمدید قرارداد قطبی کار درستی بود؟

من در جایگاهی نیستم که بگویم تمدید قرارداد با قطبی کار  درستی است یا نه چون مطمئنا فدراسیون فوتبال بهترین تصمیم را برای تیم ملی می‌گیرد.

  • تساوی برابر کره آن هم در شرایطی که تنها چند دقیقه با برد فاصله داشتیم برای بسیاری قابل قبول نیست.

هرکسی در جو ورزشگاه سئول قرار داشت، متوجه می‌شد بازی کردن در آنجا چقدر مشکل و وحشتناک است. با این وجود تیم ما عالی بازی کرد. ضمن اینکه اعتقاد دارم این طبیعی است که وقتی تیمی در خانه نتیجه را واگذار کرده در 15 دقیقه پایانی فشار بیش از حدی به دروازه حریف بیاورد. من فکر می‌کنم حتی بزرگترین تیم‌های دنیا هم در چنین شرایطی زیر سخت‌ترین فشارها قرار می‌گیرند.

  • فکر نمی‌کنی اگر در آن 9 دقیقه حرفه‌ای‌تر بازی می‌کردیم تیم ما به جام‌جهانی صعود می‌کرد؟

من فکر می‌کنم تیم ملی با اتکا به بازیکنان باتجربه و سایر لژیونرهایش با تدبیر مقابل کره‌جنوبی بازی کرد و اصلا نمی‌توان به تیم ملی ایراد گرفت.

  • پس از دیدار با کره‌جنوبی چه حسی داشتی؟

منصور پورحیدری کنارم بود. باور کنید اشک در چشمانم حلقه زده بود و هنوز هم در شوک آن تساوی و عدم راهیابی به جام‌جهانی هستم و نتوانسته‌ام آن را باور کنم.

  • تیموریان در جام‌جهانی بعد نیز برای تیم ملی بازی می‌کند؟

من در‌حال حاضر 26 ساله هستم است و در جام‌جهانی بعدی 30 ساله خواهم شد و فکر می‌کنم اگر آماده باشم حتما برای تیم ملی در جام‌جهانی بعدی نیز بازی خواهم کرد.

  • در مورد آینده حرفه ای ات چه تصمیمی داری؟

من با مدیربرنامه‌هایم در این خصوص حرف زدم. یک سال دیگر با فولام قرارداد دارم و طبق این قرارداد باید برای این تیم بازی کنم.

 قطعا خیر، من چند پیشنهاد از اسپانیا و آلمان نیز دارم اما طبق قراردادی که دارم تکلیفم با این تیم‌ها زمانی مشخص می‌شود که با فولام به نتیجه نرسم.

  • احتمال بازگشت ات به بارنزلی وجود دارد؟

خیر. قراردادم با این تیم قرضی و به مدت 4 ماه بود که تمام شد ضمن اینکه همیشه بازی در لیگ برتر را دوست داشتم و با تمام وجود دوست دارم در یک تیم لیگ برتری انگلیسی فرصت بازی پیدا کنم.

  • مذاکرات جدی خود را برای فصل آینده با مسئولان فولام انجام داده‌ای؟

هنوز صحبتی انجام نشده است اما به هرحال تا چند روز آینده تکلیفم با فولام مشخص می‌شود.

  • فکر نمی‌کنی شاید با بازگشت به لیگ ایران شرایط بهتری برایت فراهم شود؟

فعلا به حضور مجدد در فوتبال ایران اصلا فکر نمی‌کنم.

  • طلب قبلی‌ات را از ابومسلم دریافت کردی؟

متاسفانه خیر.خیلی  پیگیر این موضوع بودم اما با کم لطفی مسئولان ابومسلم از پیگیری طلبم خسته شده‌ام.

کد خبر 84144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز