همشهری آنلاین: ایرباس اولین هواپیمای A320 خود را که خارج از اروپا مونتاژ شده است، تحویل و وعده داد طرح‌هایش را برای تولید هواپیماهای منطبق با استانداردهای جهانی در چین پیش خواهد برد

خبرگزاری آلمان از پکن گزارش داد، این هواپیما از کارخانه ایرباس در شهر تیانجین واقع در شمال شرق چین به شرکت اجاره هوایی دراگون مستقر در پکن تحویل شد.

توماس اندرز (Thomas Enders)، رییس ایرباس در مراسم تحویل این هواپیما گفت: "خط مونتاژ نهایی ما در تیانجین و اولین تحویل هواپیما به خارج از اروپا مرحله مهمی در شراکت راهبردی ما با چین و صنایع چین است."

شرکت هوایی دراگون این هواپیما را به خطوط هوایی سیخوان چین اجاره می‌دهد که قصد دارد از روز چهارشنبه برای اولین پرواز برنامه‌ریزی‌شده‌اش از پکن به چنگدو، مرکز استان سیخوان از آن استفاده کنید.

این هواپیما پرواز آزمایشی موفقی را به مدت چهار ساعت از تیانجین در تاریخ 18 مه به انجام رساند. این پرواز با پرواز آزمایشی دومین هواپیمای A320 مونتاز تیانجین پیگیری شد که قرار است ماه ژوئیه به خطوط هوایی هاینان چین واگذار شود.

ایرباس اعلام کرد سفارش بیش از 700 هواپیما از مشتریان چینی دریافت کرده که بیشتر آنها مدل سری A320 هستند.

خط مونتاژ تیانجین قرار است 11 فروند A319 یا A320 را در سال جاری میلادی تحویل دهد.
این کارخانه مونتاژ ماه سپتامبر افتتاح شد و شرکت سهامی مشترک میان ایرباس و یک کنسرسیوم با حمایت دولت چین است.

رسانه دولتی چین سال گذشته اعلام کرد مجموع سرمایه‌گذاری در این کارخانه بین هشت تا 12 میلیارد یوان (1.2 میلیارد تا 1.8 میلیارد دلار) است.

انتظار می‌رود شمار مسافران هوایی در چین در دهه آینده 10 درصد افزایش یابد.

کد خبر 84104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز