رئیس شورای شهر تهران گفت: در اواخر سال ۱۴۰۲، نرخ کرایه‌های جدید اتوبوس، مترو و تاکسی برای سال ۱۴۰۳ را تصویب شد و با این مصوبه، افزایش کرایه‌ها در فروردین‌ماه ممنوع است.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در تشریح افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی گفت: در دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) در سال 1403، در دستور کار اعضا شورای قرار گرفت که بر این اساس نرخ پایه ورودی مسافران در مترو با 16 درصد افزایش همراه شد و بر اساس پیمایش تا دو کیلومتر با نرخ ورودی و مازاد بر آن تا 30 کیلومتر برای هر کیلومتر 40 درصد افزایش را داشته است. مازاد بر 30 کیلومتر نیز شهروندان مبلغ بیشتری را پرداخت نخواهند کرد.

او گفت: 30 درصد افزایش خطوط حومه‌ای نیز به تصویب اعضای شورا رسید و به این ترتیب برای بلیط تک سفره که در حال حاضر با نرخ 3300 تومان خریداری می‌شود، در سال آینده حداکثر به قیمت 4 هزار و 300 تومان افزایش پیدا می‌کند. در بخش اتوبوسرانی (اتوبوس‌های عادی 30 درصد افزایش و برای خطوط BRT، بیست‌ویک درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

چمران در تشریح نرخ کرایه تاکسی‌ها در شهر تهران تصریح کرد: در این بخش هم 45 درصد افزایش کرایه‌ها نسبت به سال 1402 در نظر گرفته شد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) از اول اردیبهشت 1403 اعمال خواهد شد، گفت: افزایش کرایه‌ها از در فروردین‌ماه ممنوع است.

کد خبر 840636
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha