مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از بازگشایی گذر سی تیر با استانداردهای جدید تا ۴ ماه دیگر خبر داد.

سي تير

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفتگو با همشهری آنلاین در رابطه با آخرین وضعیت گذر سی‌تیر توضیح داد: این گذر وضعیت مناسبی از نظر بهداشتی نداشت و از سوی دیگر این غرفه‌ها در زیر بخش تنفسی بیمارستان سینا قرار داشت که مشکل آفرین شده بود.

او افزود: موزه ملی بارها به ما نامه زده است که دود این غرفه‌های غذا در حال نابودی برخی از آثار تاریخی است. ما نمی‌توانستیم به این درخواست‌ها بی تفاوت باشیم، با وجود اینکه می‌دانستیم جمع آوری غرفه‌ها ممکن است، حاشیه‌هایی ایجاد کند، تصمیم به رفع و رجوع مشکل گرفتیم.

به گفته بیگی«مدیر این غرفه‌ها قراردادی با شهرداری داشت که قراردادش در آذر ماه به پایان رسید. با توجه به اینکه قرارداد تمام شده بود ما از طرف قرارداد خواستیم که دستور جمع آوری غرفه‌ها را بدهد. تمام افرادی که در این گذر کار می‌کردند با آن فرد قرارداد داشتند و با شهرداری مراوده‌ای نداشتند.»

مدیرعامل شرکت ساماندهی ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تأکید کرد: پس از جمع آوری این غرفه‌ها قرار شد طرح جدیدی پیگیری شود و ۲ بار نیز مزایده برگزار شد تا هر کسی که خواهان است، در مزایده شرکت کند. طرح جدید با مشورت میراث فرهنگی،بیمارستان و بخش‌های مختلف شهرداری شکل گرفته است. در حال حاضر زمین تحویل به کارفرما داده شده است تا در بازه زمانی ۴ ماهه کار را نهایی کند.»

بیگی توضیح داد: ما با شادی مردم مشکلی نداریم. برای رفع مشکلات قرار است که غرفه‌های صنایع دستی را به موزه‌های ملی نزدیک شوند و غرفه‌های عرضه غذا را از این موزه فاصله خواهند گرفت، در نهایت ۳۰ غرفه در این خیابان دایر خواهد شد که ۱۰ غرفه به عرضه صنایع دستی و مابقی به عرضه غذا می‌پردازد. کارفرمای جدید باید فاضلاب و سنگ فرش‌ها را با توجه به نیازها طراحی کند. در رابطه با بوی غذا نیز استانداردهایی در نظر گرفته شده است تا مشکل رفع شود. زمان فعالیت غرفه‌ها نیز قرار است به جز روزهای تعطیل از ساعت ۵ بعداز ظهر شروع شود تا موجب ترافیک نشوند.

کد خبر 840630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha