یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: سالن‌های ویژه تئاتر حرفه‌ای در تهران احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در کنار توجه به سینما و ساخت مراکز سینمایی به هنر تئاتر و گسترش فضاهای این هنر نیز توجه دارد، از ساخت سالن‌های ویژه تئاتر حرفه‌ای در سطح شهر تهران خبر داد.

اکبر تشکری نیا، با بیان اینکه همانند برنامه توسعه هوشمند سینماهای شهر، برنامه‌ای هدفمند برای سالن‌های تئاتر نیز پیش‌بینی شده است، گفت: موضوع تئاتر، مخاطب و اقتصاد آن به کلی با سینما متفاوت است و به همین دلیل برنامه‌ریزی برای آن نیز به‌گونه دیگری تدوین شده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در این زمینه بیان کرد: مرکز نمایش‌های آیینی در منطقه 7 تهران دارای 2 سالن تئاتر با ظرفیت 600 صندلی است که براساس آخرین استانداردهای دنیا طراحی شده و امکان اجرای نمایش‌های آیینی ایرانی را با بهترین شرایط در خود فراهم کرده است.

تشکری نیا تصریح کرد: مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران در منطقه 15 نیز دارای سالنی بزرگ با ظرفیت 850 صندلی و 5 سالن کارگاهی برای اجرای انواع نمایش است و کارگردانان حرفه‌ای تئاتر، استادان و هنرجویان این رشته می‌توانند در این فضا که در مجاورت فرهنگسرای خاوران قراردارد به خوبی فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: تئاتر شهر 2 نیز همه امکانات یک تئاتر فوق حرفه‌ای را دارد و با ظرفیتی بالغ بر 750 صندلی و 4 سالن جنبی مجهز در محدوده قدیمی انبار نفت تهران احداث می‌شود.

تشکری نیا با بیان اینکه تماشاخانه ایرانشهر هم از دیگر مراکزی است که در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: تئاتر شهرک چشمه نیز با ظرفیت 350 صندلی در منطقه 22 و با توجه به نیاز محدوده غرب تهران از دیگر مراکز تئاتر در دست احداث است که دارای همه امکانات ویژه این هنر خواهد بود

کد خبر 83978

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز