چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

 گزینه «عجله دارم» از مدتی قبل به تاکسی‌های اینترنتی اضافه شد؛ گزینه‌ای که قیمت‌ها را ۲۰ درصد افزایش می‌داد که با گلایه کاربران و دستور تعزیرات این گزینه حذف شد، اما اتفاقی که شاهد آن هستیم، افزایش قیمت تمام شده هر سفر است که کام کاربران را در این روزهای مانده به نوروز تلخ کرده است.

تاکسی اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین، از چند روز قبل پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی با دستور تعزیرات موظف شدند گزینه «عجله دارم» را از پلتفرم خود حذف کنند. این گزینه با این هدف به پلتفرم‌های تاکسی‌های اینترنتی اضافه شده بود تا اگر فردی عجله داشت بتواند از این گزینه استفاده کند و با میل و رضایت خودش مبلغ بیشتری پرداخت کند.

در چند روز نخست اضافه شدن این گزینه، کاربرد آن دقیقاً همین بود. کاربری که عجله داشت می‌توانست با پرداخت مبلغ بیشتر، سریع‌تر به مقصد خود برسد. اما پس از مدت کوتاهی، «عجله دارم» دیگر یک گزینه انتخابی و با رضایت نبود. بلکه به گزینه‌ای تبدیل شد که فرد به اجبار برای پذیرش سفر باید آن را انتخاب می‌کرد.

با این انتخاب تقریباً ۲۰ درصد به قیمت تمام شده کرایه افزوده می‌شد و رانندگان در اغلب موارد تنها سفر را زمانی قبول می‌کردند که این گزینه اضافه شده بود. این روند تا جایی پیدا کرد که صدای کاربران را درآورد. صدای این اعتراض به گوش مسئولان رسید و آن‌ها پس از بررسی دستور به حذف این گزینه دادند.

حالا چند روزی از حذف این گزینه گذشته است و شواهد نشان می‌دهد شاید در ظاهر گزینه «عجله دارم» حذف شده اما در باطن قضیه، آن مبلغ حالا کمی بیشتر یا کمتر به اصل کرایه افزوده شده و افزایش به شکلی محسوس است که موجب اعتراض تمام مردم شده است.

این در حالی است که پلتفرم‌های بومی آمده‌اند تا زندگی مردم را ساده‌تر کنند. حالا که استفاده از این زیرساخت برای مردم به بخشی از زندگی و کارشان تبدیل شده است، حذف ظاهری یک گزینه و افزایش غیر منطقی کرایه‌ها شبیه یک دهن‌کجی به قانون است.

هرچند صبح امروز رییس سازمان تعزیرات حکومتی دستور داد با اختصاص ۲ شعبه ویژه در تهران برای برخورد با تخلفات مربوط به تاکسی‌های اینترنتی، پرونده‌های مربوط به این حوزه آنی و برخط رسیدگی شود تا پلتفرم‌ها نتوانند به دور زدن قانون، زندگی مردم که اکنون در بستر فضای مجازی شکل دیگری به خود گرفته است را به گروگان بگیرند.

یکی از اصول اولیه خلق یک خدمت در بستر فضای مجازی این است که زندگی کاربران تسهیل شود، اکنون با این افزایش قیمت‌ها نه‌تنها تسهیلی صورت نگرفته؛ بلکه بسیاری از مردم که از این طریق به امور روزانه خود می‌پرداختند نیز مستاصل شده‌اند.


کد خبر 839047
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 1
    آشنای ما تاکسی تلفنی داشت ورشکست کرد به خاطر شما حالا خون مردم را تو شیشه می‌کنید .....
  • عیسی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    11 1
    دوستان من باشهرهای دیگه کارندارم من ازشهرزنجان میگم کرایه هاخیلی پایین اومده ونمی صرفه من خودم چندروزه زیادسرویس نمیگیرم فقطاخطار عدم قبول سرویس ازاسنپ برام صادرمیشه.بااین وضعیت بایدقیدکارکردن دراسنپ روبزنم
  • Helboy IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    5 1
    الان راننده ها کجا باید اعتراض کنن تا قبول بشه،راننده های تاکسی اینترنتی هم مردم هستن بیگانه نیستن که هم خودشون تخریب میشن هم ماشینشون،اینا را هم یه مسوا جوابگو باشه،پول بنزین راننده ها را هم که با گردن کلفت بازی نمیدید،راننده باید چیکار کنه،من خودم دیگه کار نمیکنم تو اسنپ،از خیابون مسافر میزنم پورسانت هم به ش کت اسنپ نمیدم خیلی ام بهتر کار میکنم
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    دهن کجی چیه بدون تحقیق تحلیل می‌نویسید هرساله اسفند کرایه اسنپ و تپسی گرون میشد چون درخواست و کرایه و ترافیک هم بیشتر میشد. الان هم که قیمت تاکسی زرد ۴۵ درصد تو سال جدید افزایش داشته ... انتظار دارید اسنپ همون قیمت قبل باشه. خوب وقتی ارزون باشه راننده ها کمتر کار میکنند یا شغل دیگه پیدا میکنند. نفع شرکت اسنپ و تپسی تعداد سفر بیشتر و ارزانتره. اما برای راننده سفر اینجوری نمی ارزه
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    ظاهراً حق حساب اسنپ نرسیده!!! دو تا خط فقط برای شکایت از اسنپ!!!!
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    بادرود سپاس به علت حق حساب ندادن شرکت های اینترنتی به افایان متاسفانه گزینه حذف عجله چقدر به ضرر مردم تحمیل شود که باسوال کردن از مردم همه واقعیتها را خواهند فهمید وهمه مردم میدانند دعوا روی لحاف ملا نصرالدین بود