رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا درخصوص فعالیت‌های این نهاد به عنوان یکی از پلیس‌های اثرگذار گفت: در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی کامل تلاش کرد با دانه درشت‌های متخلف در حوزه اقتصادی برخورد کند.

سردار حسین رحیمی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل قرارگاه انتظامی «امین» به استقبال نوروز رفته است و در تعطیلات این پلیس مانند دیگر پلیس‌های تخصصی فعال است و تعطیلی ندارد.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی به عنوان یکی از پلیس‌های اثرگذار در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی کامل تلاش کرد تا با دانه درشت‌های متخلف در حوزه اقتصادی برخورد کند.

رحیمی با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری این پلیس در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی ۲۴۰ پرونده را به ارزش تقریبی ۴ همت (هزار میلیارد تومان) تشکیل داده و ۳۹۱ نفر را دستگیر کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه دستگیری فرارکنندگان‌ مالیاتی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ۹۲۲ فقره پرونده در حوزه احتکار به ارز ۶ همت کشف و ضبط شده است و ۹۵۹ نفر دستگیر شدند یعنی نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه اخلال در نظام اقتصادی ۲۶ همت کشفیات داشته‌ایم که در همین راستا هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شدند که تشکیل پرونده‌ها ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رحیمی با اشاره به مسئله زمین‌خواری گفت: ۱۵۷۱ فقره پرونده در این زمینه تشکیل که ۳۵۴۸ هکتار زمین به ارزش ۲۶ همت کشف و ۱۲۴۶ زمین‌خوار دستگیر شدند که ۱۰ درصد افزایش در تعداد تشکیل پرونده‌ها داشته‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به فعالیت‌های پلیس در زمینه جرم پولشویی گفت: تعداد ۹۷ فقره پرونده به ارزش ۵ همت پرونده در حوزه پولشویی تشکیل شده است که در این زمینه ۲۹۱ نفر دستگیر شده‌اند.

کد خبر 838952
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    درود بر شما
  • لاتل IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    با این جریمه ها کار درست نمیشه باید گردن زد
  • US ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    دانه درشت های واقعی هیچ وقت دستگیر نمی شوند