یکصد و یازدهمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران به آیین پایان عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل بهش توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران اختصاص داشت که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در شهر ری برگزار شد.

محسن هرمزی

به گزارش همشهری آنلاین، در یکصد و یازدهمین پویش امید و افتخار، طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل شرکت مترو تهران و شنگی شهردار منطقه ۲۰، عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل بخش توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران به نقطه پایانی خود رسید.

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت مترو تهران در این مراسم گفت: ابتدا آغاز بهار قرآن و حلول ماه رمضان را تبریک می گویم. توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران به دلیل شیب منفی که داشت, یکی از سخت ترین پروژه های کشور بود. این پروژه که از سال ۹۵ شروع شده، خودش یک پروژه بزرگ و مجزا است و ۱۰ کیلومتری مهم و رهگشا محسوب می شود.

هرمزی افزود: در بخش توسعه جنوبی اولین قدم تکمیل تونل بود و سال آینده احداث ایستگاه‌ها را خواهیم داشت. این خط در انتهای مسیر با راه آهن کشور و قطارهای پرسرعتی که وزارت راه و شهرسازی زحمت آن را می‌کشد تبادل مسافر خواهد داشت و این موضوع اهمیت این خط را دو چندان می کند.

او ادامه داد: ایستگاه‌های این خط از سال آینده و حداکثر ظرف ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

هرمزی گفت:دوستان ما در مترو با مشکلات زیادی از جمله تحریم‌ها روبرو شدند؛ اما همه ما نوکری مردم را می‌کنیم.

معاون شهردار تهران در تکمیل صحبت های خود گفت:برای تکمیل عملیات حفاری و مکانیزه و احداث تونل پروژه توسعه جنوبی در مجموع ۳هزار میلیارد تومان هزینه شد.

او ادامه داد: روز شنبه ۳ ایستگاه خط۶ و یک ایستگاه تبادلی با خط ۷ یعنی تربیت مدرس. به بهره برداری می رسد که امیدواریم این عیدی مدیریت شهری در آستانه سال بهار کام مردم را شیرین تر کند.

پیش بینی می‌شود با تامین به موقع منابع مالی لازم، در سال آینده شاهد راه اندازی و افتتاح برخی ایستگاه‌ها این مسیر در محدوده شهر باشیم.

بخش توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران حدود ۱۰ کیلومتر طول و ۵ ایستگاه دارد.

کد خبر 838766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha