مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ایستگاه‌های خط 3 سامانه اتوبوسرانی تندرو تا دو هفته آینده به طور کامل نصب خواهد شد.

مهندس تشکری هشمی در مصاحبه با سما گفت: شهروندان از سومین خط اتوبوس‌های تندرو (BRT ) استقبال بسیار خوبی کرده‌اند به گونه‌ای که هم اکنون روزانه بیش از 200 هزار نفر با اتوبوس‌های تندرو در این خط سفر می‌کنند.

او افزود: پیش بینی می‌شود با تکمیل تدریجی این خط و ارتقا سطح خدمات رسانی تعداد مسافران سومین خط تندرو (BRT) از مرز 250 هزار نفر هم بگذرد.

وی ادامه داد: عملیات نصب این ایستگاه‌ها اخیرا آغاز شد که امیدواریم تا دو هفته آینده عملیات نصب ایستگاه‌ها به طور کامل به اتمام برسد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ایجاد سیستم بلیت الکترونیک در همه خطوط اتوبوسرانی در دستور کار است تصریح کرد: در ایستگاه‌های سومین خط تندرو (BRT) نیز تجهیزات هوشمند و سیستم کارت خوان برای استفاده از بلیت الکترونیک به کارگرفته می‌شود و همچنین در این خط 9 پل عابر پیاده مکانیزه ایجاد خواهد شد تا مسافران به راحتی بتوانند خود را به ایستگاه‌ها برسانند.

مهندس تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از مجموع اتوبوس‌های این خط، 75 دستگاه اتوبوس دوکابین هستند که با افزایش تقاضای سفر و متناسب با تعداد مسافران در این خط تعداد اتوبوس‌های دوکابین نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه چراغ های راهنمایی در مسیر این خط دارای سیستم اولویت دهی به حرکت اتوبوس‌ها هستند گفت: در مسیر خط 3 سامانه اتوبوسرانی تندرو به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در تقاطع‌ها، اولویت حرکت با اتوبوس‌ها باشد تا ضمن کاهش زمان توقف‌ها زمان سفر در این خط کاهش یابد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های شهروندان قبل از احداث سومین خط تندرو سنگین شدن ترافیک در بزرگراه بسیج بود، گفت: خوشبختانه با رعایت بهتر قوانین و مقررات و همکاری مردم ترافیک عبوری خودروهای شخصی وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد و استفاده مردم از خطوط تندرو منجر به کاهش تعداد خودروهای عبوری از این مسیر شده است.

وی ادامه داد: همچنین با تکمیل کمربند بزرگراهی شرق تهران نیز خودروهای سنگین به مسیرهای کمربندی منتقل خواهند شد که این امر می‌تواند سبب حرکت روان‌تر خودروهای شخصی در بزرگراه بسیج شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان به خصوص افرادی که از شهرک‌های اطراف تهران برای رسیدن به مرکز شهر از سومین خط تندور(BRT) استفاده می‌کنند خطوط مکمل اتوبوسرانی ایجاد خواهد شد که این خطوط شهرک‌های اقماری تهران را به خط 3 سامانه اتوبوسرانی تندرو پیوند خواهند زد.

مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه خطوط اتوبوسرانی جدید از شهرک‌های اقماری مانند مسعودیه، حمیدیه، قیام دشت، پاکدشت و مسگر آباد برای اتصال به سومین خط تندرو در دستور کار قرار دارد گفت: با ایجاد خطوط مکمل اتوبوسرانی می‌توان امکان دسترسی آسان ساکنین شهرک‌های اطراف تهران به مرکز شهر را تسهیل کرد.

معاون شهردار تهران در پایان گفت: تکمیل تدریجی و ارتقا سطح خدمات رسانی در خطوط احداث شده BRT و تکمیل شبکه اتوبوسرانی تندرو با احداث 10 خط ، یکی از اصلی ترین برنامه‌ها و اهداف شهرداری تهران است که با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 83865

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز