عملیات حفاری مکانیزه و اتمام مرحله احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو، این هفته به پایان می رسد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط ۶، عملاً از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است. از مهمترین ویژگی‌های این طرح، احداث ایستگاه انتهایی آن است که در واقع فصل مشترک خطوط یک و ۶ شبکه مترو تهران با خط سراسری راه آهن کشوری به حساب می‌آید. به این ترتیب به واسطه تکمیل پروژه مذکور، ایده اتصال شبکه ریلی درون شهری به خطوط برون شهری برای اولین بار تحقق یافته و کارکرد مفهومی خطوط مترو تهران، به تعاریف استاندارد و بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با تامین به موقع منابع مالی لازم، در سال ۱۴۰۳ بتوان شاهد راه‌اندازی برخی ایستگاههای این مسیر در محدوده شهرری بود.

محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ گفت: خط ۶ مترو تهران با احتساب بخش توسعه جنوبی آن، در مجموع ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه دارد که از شمال غرب تهران (منطقه کن و کوهسار) آغاز و تا جنوب شرق آن (دولت آباد و شهرری) ادامه دارد.

هرمزی افزود: اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه توسعه جنوبی خط ۶ وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم حدود ۱۰ کیلومتر مسیر و ۵ ایستگاه از کل طول مسیر و ایستگاه‌های این خط، مربوط به همین بخش انتهایی است که از دولت آباد تا شهرری امتداد می‌یابد.

او در ادامه با بیان اینکه حفاری مکانیزه و ساخت تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران در دو مقطع انجام شد، در تکمیل صحبت های خود گفت: مقطع نخست به طول۶۲۰۰ متر از محدوده دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بخش دوم به طول تقریبی ۳۳۰۰ متر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا شهرری. مقطع اول دارای ۴ ایستگاه بوده و برای قسمت پایانی که به خط یک مترو و همچنین خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ختم می‌شود، یک ایستگاه تبادلی در نظر گرفته شده که نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی مسافر را شکل خواهد داد.

کد خبر 837803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha