رییس دانشکده علوم پزشکی چابهار جزئیات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

وزارت بهداشت - سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، دکتر ایرج ضاربان، در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور درباره وقوع بارندگی های وسیع در روزهای اخیر و ایجاد سیلاب در ۲۸۰ روستای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، گفت: به محض بروز شرایط بحرانی پس از بارندگی ها، تیم واکنش سریع تشکیل شد و از دانشگاه های زاهدان و ایرانشهر درخواست کمک و پشتیبانی کردیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این سیلاب، تاکید کرد: ۲۴ مادر باردار نزدیک به زمان زایمان به مراکز درمانی منتقل و ۶۳ مادر باردار در معرض آسیب در مکان امن اسکان داده شدند. در سیلاب اخیر اولویت ما نجات و انتقال افراد آسیب پذیر و بیماران بود؛ ۶ بیمار دیالیزی گرفتار در سیلاب به بیمارستان منتقل شده و به ۵ فرد گرفتار شده زیر آوار خدمات درمانی سرپایی و بستری ارائه شد.

ضاربان با اشاره به نجات جان ۵ نفر از افراد غرق شده، افزود: برخی افراد آسیب دیده با استفاده از بالگرد به مرکز درمانی یا مکان امن منتقل شدند.

وی، با تاکید بر لزوم استمرار کمک‌های همه‌جانبه از سوی وزارت بهداشت و استانداری، بیان کرد: با وجود اینکه از لحاظ امکانات و بودجه ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد، اما در خدمت رسانی به مردم لحظه ای تعلل نکرده و سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد؛ دارو و لوازم بهداشتی موردنیاز نیز تامین شده است.

ضاربان با بیان این که ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار روستایی است و اکنون در شرایط پساسیل قرار داریم، عنوان کرد: خطرات جدی تری سلامت مردم را تهدید می کند، بنابراین تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشت محیط از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام می‌دهیم؛ در این زمینه درخواست پشتیبانی از دانشگاه های دیگر را داریم، زیرا باید از بروز و شیوع بیماری واگیر پیشگیری کنیم.

وی گفت: در این سیلاب برخی زیرساخت ها و خانه های بهداشت دچار آسیب و خسارت شده، اما خدمات درمانی به صورت جهادی، جاری و برقرار است.

کد خبر 837672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha