رئیس اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت گفت:‌ما به همه بیماران توصیه می کنیم قبل از شروع سفر از وضعیت مرکز درمانی مقصد خود اطلاعات کافی داشته باشند.

مراحل بیماری کبد چرب

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت به بیمارانی که قصد صفر نوروزی دارند، توصیه کرد: قبل از شروع سفر از وضعیت مرکز درمانی مقصد خود اطلاعات کافی داشته باشند. علاوه بر تامین داروهای خود، حتما با پزشک خود نیز مشورت کنند.

هداوند با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص در کلینیک‌های طرح سلامت نوروزی گفت: بیماری های هموفیلی ،تالاسمی، ام اس، پیوند، دیالیز، متابولیسم، سرطان ها و بسیاری از بیماری های قلب و عروقی جزء بیماری های خاص به حساب می آیند. بیمارانی که مبتلا به چنین بیماری های خاص و صعب العلاج هستند و قصد سفر های نوروزی دارند می توانند با برنامه ریزی دقیق از خدمات سلامت خود استفاده کنند.

وی اظهار کرد: ما به همه بیماران توصیه می کنیم قبل از شروع سفر از وضعیت مرکز درمانی مقصد خود اطلاعات کافی داشته باشند. بیماران باید داروهای خود را در مبدا تهیه و همراه داشته باشند و قبل از سفر حتما با پزشک خود مشورت کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت طرح سلامت نوروزی را برای ایام تعطیلات در نظر گرفته است اظهار کرد: تمام مراکز دولتی و دانشگاهی و بیمارستان ها به شکل شبانه روز در خدمت مردم هستند. در طرح سلامت نوروزی به خصوص در شهر های پر رفت و آمد سعی شده داروهای کافی برای بیماران خاص تهیه شود.

هداوند مطرح کرد: بیماران تالاسمی نیازمند خون، بیماران متابولیسم که نیازمند تزریق آنزیم هستند، بیماران ام اس یا سرطانی باید هماهنگی میان مبدا و مقصد را در نظر بگیرند تا راحت تر بتوانند خدمات سلامت درمان را دریافت کنند.

وی گفت: اورژانس ها برای کل بیماری های خاص و صعب العلاج و فوریت های پزشکی آماده هستند.

هداوند با تأکید بر اینکه بیماران خاص قبل از شروع سفر حتما داروهای مخصوص خود را برای ایام سفر تهیه کنند، افزود: بسیاری از داروخانه ها در سطح شهر خصوصی هستند و در چند روز نوروز که تعطیل است اگر بیماران نیاز به داروی خاص خود داشته باشند ممکن است دچار مشکل شوند.

کد خبر 837651
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha