یک هفته قبل از دربی تهران، فردا پرسپولیس با فولاد بازی می‌کند و استقلال با استقلال خوزستان؛ قرمز با قرمز، آبی با آبی

ذوب‌آهن و  پرسپولیس

همشهری آنلاین- هفته نوزدهم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا برگزار می‌شود و در مهم‌ترین بازی‌ها پرسپولیس و استقلال تهران به مصاف دو تیم اهوازی می‌روند. در فاصله یک هفته تا دربی بزرگ تهران، سرخابی‌ها مصاف نسبتا سختی با تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان دارند. پرسپولیس میزبان فولاد است و استقلال در اهواز به مصاف همنام خوزستانی خود می‌رود تا شاید علاوه بر کسب ۳امتیاز، غم حذف از جام‌حذفی را هم تا حدود زیادی فراموش کند. ضلع سوم مثلث مدعیان یعنی سپاهان هم این هفته به مصاف پیکان می‌رود.

هوادار – ذوب‌آهن

بازی‌های هفته نوزدهم با جدال دو تیم هوادار و ذوب‌آهن در تهران آغاز می‌شود. مصاف مسعود شجاعی با محمد ربیعی، جنگ دو مربی جوان و نوگرای فوتبال ایران است که روزهای موفقی را در تیم‌های خود گذرانده‌اند. با این تفاوت که روزهای خوب شجاعی مربوط به همین هفته‌های اخیر است که امتیازات خوبی هم برای او به ارمغان آورده اما روزهای خوب ربیعی انگار در انتهای نیم‌فصل اول به پایان رسیده و تیم او در نیم‌فصل دوم هنوز هیچ امتیازی به دست نیاورده است. ذوب‌آهن بعد از دو شکست متوالی امیدوار است در مصاف با هوادار که ۴هفته است شکست نخورده، بالاخره طلسم امتیازگیری را بشکند.

ملوان – گل‌گهر

بازی ملوان و گل‌گهر در شهر انزلی جدال دو تیم موفق لیگ به‌خصوص در هفته‌های اخیر است. این دو تیم با وجود جوانی و کم‌نام‌ونشان بودن بازیکنان خود، نتایج بسیار خوبی در لیگ جاری گرفته‌اند. گل‌گهر در ۸هفته اخیر هیچ شکستی نداشته و ملوان هم ۶بازی اخیرش را بدون باخت سپری کرده است. برنده احتمالی این بازی می‌تواند حتی به رتبه‌های سوم و چهارم جدول هم چشم داشته باشد.

نفت آبادان – نساجی قائمشهر

یک فینال تمام‌عیار و ۶امتیازی در قعر جدول؛ فینالی که شاید برنده‌اش درست بعد از این بازی مسیر خوشبختی را برای فرار از سقوط پیدا کند. صنعت‌نفت و نساجی دو تیم آخر جدول رده‌بندی هستند اما پیروزی در این مسابقه می‌تواند آنها را ۳ تا ۴رتبه بالا بکشد. نکته جالب این است که صنعت‌نفت در این فصل حتی یک پیروزی هم در خانه خودش نداشته و نساجی هم در خانه هیچ تیمی به پیروزی نرسیده است. بازی نفت و نساجی، آخرین مسابقه روز پنجشنبه خواهد بود.

مس رفسنجان – تراکتور

بازی‌های روز جمعه با جدال مس و نساجی در ساعت۱۷:۱۰ آغاز می‌شود. مس با ورود محرم نویدکیا کاملا متحول شده و امتیازات بسیار خوبی در هفته‌های اخیر گرفته است. ضمن اینکه افتخار حذف کردن استقلال از جام‌حذفی هم ۳روز پیش نصیب این تیم شد. اما نویدکیا به خاطر مشکلات مالی مس، تقریبا در روزهای گذشته هیچ تمرینی با این تیم نداشت و در اصفهان به انتظار حل مشکلات باشگاه نشسته بود. مس که امسال مشکلات زیادی به لحاظ مالی داشته در چنین شرایطی باید به مصاف تراکتور برود. بازی رفت دو تیم در تبریز با تک‌گل مهدی عبدی به سود تراکتور تمام شده بود.

سپاهان – پیکان

۱۰دقیقه بعد از آغاز بازی رفسنجان، دو تیم پیکان و سپاهان هم در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف هم می‌روند. در بازی رفت این دو تیم، سپاهان با وجود ۱۰نفره شدن ۳ بر یک پیروز شد. اما این اتفاق مربوط به زمانی بود که تیم مورایس در اوج بود و همه را شکست می‌داد. این تیم ۴بازی اخیرش را در لیگ برتر باخته و برای پیروزی و بازگشت به روزهای اوج بی‌تابی می‌کند.

شمس‌آذر – آلومینیوم

نتایج شمس‌آذر در دور برگشت تقریبا شباهتی به نتایج این تیم شگفتی‌ساز در دور رفت ندارد. تیم سعید دقیقی در نیم‌فصل دوم هنوز هیچ بردی نداشته و هفته گذشته هم با شکست ۳ بر صفر مقابل سپاهان از جام حذفی کنار رفته است. قزوینی‌ها با این شرایط از آلومینیوم میزبانی می‌کنند. بازی رفت این دو تیم در اراک با برتری ۲ بر صفر آلومینیوم به پایان رسید.

پرسپولیس – فولاد

پرسپولیسی‌ها انگار منتظر بودند یحیی تیم را ترک کند تا ستاره‌های درجه‌اول خارجی را برای ورود به ترکیب این تیم خریداری کنند. سرخپوشان حالا با درخشش خیره‌کننده اوستون اورونوف و حضور عبدالکریم حسن در خط دفاعی شرایط بسیار خوبی پیدا کرده‌اند. تیم اوسمار ویرا بعد از ۳برد متوالی در لیگ و جام‌حذفی فردا به مصاف تیمی می‌رود که بعد از جست‌وجوی فراوان بالاخره نتوانست سرمربی جدیدی به خدمت بگیرد و به سرمربیگری احمد آل‌نعمه رضایت داد. آل‌نعمه بعد از کسب ۴امتیاز در ۲بازی اخیر به دنبال متوقف کردن پرسپولیس و اورونوف در بازی فردا است.

استقلال خوزستان – استقلال

آخرین بازی هفته نوزدهم، جدال دو استقلال لیگ برتر است که به میزبانی استقلال خوزستان برگزار می‌شود. بازی دو تیم صدرنشین و قعرنشین لیگ در دور رفت با برتری یک بر صفر استقلال تهران تمام شد و حالا استقلال خوزستان با تکیه بر خریدهای خارجی جدیدش به دنبال انتقام آن شکست است. استقلال که چند روز قبل از جام‌حذفی حذف شده در این بازی علاوه بر فراموش کردن خاطره آن شکست، یک دغدغه دیگر هم دارد؛ حفاظت از ستاره‌های ۳کارته و جلوگیری از محروم شدن آنها برای دربی حساس هفته آینده.

کد خبر 837401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha