مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: در راستای طرح استقبال از بهار ۳۰۰ هزار لاله در باغ‌های لاله کاشته شده است.

جشنواره گل‌های لاله آسارا

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، در نشست خبری که امروز با حضور معاون خدمات شهری برگزار شد، گفت: در اسفند سال جاری ۲ هزار هکتار توسعه کمربندی سبز داشتیم، از آبان ماه این پروژه را کلید زدیم، لازم به ذکر است که بیش از ۶۰ درصد گونه‌های گیاهی که امسال کاشته شد، مثمر بودند. انواع میوه‌های سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران کاشته شدند، تنها ۲۵۰ هکتار باغ میوه ایجاد کرده‌ایم. در برخی نقاط با توجه به شرایط اقلیمی دست به کاشت درختان مثمر زده‌ایم به عنوان مثال جنوب غربی تهران درخت پسته کاشته شد.

او افزود: برای اولین بار در شهر تهران به طور وسیع طرح آب‌های زیر سطحی پیگیری شد، این شیوه موجب می‌شود که ۵۰ تا ۷۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی شود،‌ به این ترتیب آب تبخیر نمی‌شود. از سوی دیگر ما برای صرفه جویی در مصرف آب، طرح پساب را جایگزین کرده‌ایم و باید بگویم که تا ۲ ماه دیگر به ظرفیت استفاده از ۵۰ میلیون متر مکعب پساب خواهیم رسید.

به گفته مختاری قرار است که ۷۰ میدان شهر گل آرایی شوند. در راستای طرح استقبال از بهار ۳۰۰ هزار لاله در باغ‌های لاله کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در رابطه با فعالیت پارک‌ها در روز سیزدهمین فروردین، گفت: بوستان‌ها برای «سیزده به در» تعطیل نیست اما با توجه به همزمانی با شب ۲۱ ماه رمضان مردم باید شرایط فرهنگی را رعایت کنند.

کد خبر 837326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha