تیم‌های فوتبال رئال مادرید و منچسترسیتی بعید است برای صعود از مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا به مشکل بخورند.

گواردیولا

به گزارش همشهری‌آنلاین، در دومین شب دور رفت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا امشب‌ ۲بازی برگزار می‌شود و قهرمانان ۲دوره اخیر میزبان حریفان نسبتا ساده خود خواهند بود: رئال مادرید - لایپزیش با داوری داویده ماسا از ایتالیا و منچسترسیتی - کپنهاگن با داوری اسپن اسکاس از نروژ. رئال شانس زیادی آورد و بازی رفت را در خاک آلمان یک بر صفر برد. منچسترسیتی هم در بازی با آسان‌ترین حریف این مرحله به زحمت افتاد ولی هر طوری که بود ۳ بر یک به پیروزی رسید.

پس از رسوایی داوری این هفته در لالیگا که خسوس خیل مانسانو یک ثانیه پیش از گل پیروزی‌بخش رئال به والنسیا سوت پایان مسابقه را زد، مادریدی‌ها حالا باید از تک‌گل خود در بازی رفت مقابل لایپزیش دفاع کنند؛ همان کاری که در آلمان کردند. مانسانو احتمالا مدتی طولانی محروم خواهد شد.

داور چهارم بازی امشب رئال - لایپزش هم مارکو دی‌بلو خواهد بود. او اخیرا برای دومین بار دچار محرومیت شده. جنجال اخیر بر سر این بود که این داور در بازی لاتزیو و میلان، ۳بازیکن را اخراج کرد و ۱۲کارت زرد نشان داد. او پیش‌تر در ‌ماه آگوست و در شروع فصل نیز در بازی یوونتوس و بولونیا قضاوتی جنجالی داشت و پنالتی واضح به‌سوی بولونیا را نگرفت و به‌خاطر آن صحنه، ۳۶روز محروم شد. حالا یوفا که با رئال و باشگاه‌های باقیمانده در سوپرلیگ اروپا مشکل دارد، به این داور جایزه داده است!

رئال ۲بار لایپزیش را برده و یک‌بار به این تیم نوظهور باخته است. رئال فصل پیش در مرحله گروهی در برنالئو ۲ بر صفر برده بود.

این سومین بازی خارج از خانه لایپزیش مقابل حریفان اسپانیایی در رقابت‌های اروپایی خواهد بود. آنها در دور پلی‌آف ۲۲ - ۲۰۲۱ لیگ اروپا در زمین سوسیداد ۳ بر یک پیروز شدند.

چشمک غول‌های اروپا به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان | شب بی‌دردسر قهرمانان

مادرید فقط در یک بازی از ۲۰بازی اخیر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا پس از پیروزی در بازی رفت، موفق به پیشرفت نشده است. آنها فصل ۱۹ - ۲۰۱۸ و در مرحله یک‌هشتم مقابل آژاکس برد ۲ بر یک دیدار رفت در خانه حریف را با شکست ۴ بر یک در بازی برگشت خانگی از دست دادند.

لایپزیش هیچ‌یک از ۶بازی اخیر خود را در مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان اروپا نبرده و تنها یک تساوی به‌دست آورده است و در ۵بازی از گلزنی عاجز مانده. آنها در ۲نوبت آخر که نتوانستند در بازی رفت مرحله‌حذفی پیروز شوند، از دور رقابت‌ها کنار رفتند و هر ۲بار در مرحله یک‌هشتم (مقابل لیورپول در فصل ۲۱ - ۲۰۲۰ و منچسترسیتی در فصل ۲۳ - ۲۰۲۲) بود.

رئال‌مادرید در این فصل هر ۷ بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را برده. اگر آنها در این بازی هم پیروز شوند، طولانی‌ترین روند بردشان را در یک دوره رقابت‌ها جشن خواهند گرفت و با رکوردشان در ۷بازی اول فصل ۱۵ - ۲۰۱۴ زیر نظر کارلو آنچلوتی برابری خواهند کرد.

چشمک غول‌های اروپا به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان | شب بی‌دردسر قهرمانان

تیم گواردیولا مثل همیشه قرعه آسان دارد. او معمولا کیسه بوکس گیر بیاورد، ول‌کن حریف نیست و تا جایی که می‌شود به بازیکنانش توصیه می‌کند گل بزنند. آنها در دانمارک خوب بازی نکردند اما ۳ بر یک میزبان را بردند. منچسترسیتی مثل فصل پیش عالی بازی نمی‌کند اما نتیجه‌گراست. آنها ۳بازی پیاپی را یک بر صفر بردند تا اینکه به منچستریونایتد، اسباب‌بازی جدیدشان در فوتبال انگلیس رسیدند و ۳بر یک این نه چندان حریف را شکست دادند. به‌نظر می‌رسد شاگردان گواردیولا امشب صعود راحتی به یک‌چهارم داشته باشند و برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل پیش یک گام دیگر بردارند. سیتی در آستانه حساس‌ترین دیدار فصل که یکشنبه آینده در زمین لیورپول برگزار می‌شود و جنگ قهرمانی خواهد بود، علاقه‌ای به خطر کردن در بازی امشب ندارد.

بازگشت هالند و کمی بعد دی‌بروینه از مصدومیت به سیتی کمک کرده کیفیت بازی‌اش را بهبود بخشد. پیشرفت زیادی در گلزنی ‌سیتی دیده می‌شود. من‌سیتی در ۲بازی گذشته (یونایتد - لوتون)؛ ۴۴شوت به سمت دروازه و ۹گل. آنها در ۲بازی قبل‌تر (چلسی - برنتفورد)؛ ۴۰شوت به سمت دروازه و ۲گل داشتند.

دی‌بروینه می‌سازد و هالند می‌زند. بیشترین پاس گل کوین دی‌بروینه به یک بازیکن؛ ۲۳پاس به سرخیو آگوئرو، ۲۲پاس به گابریل ژسوس، ۲۰پاس به رحیم استرلینگ، ۱۸پاس به ارلینگ هالند و ۱۳پاس به روملو لوکاکو.

منچسترسیتی در رقابت‌های اروپایی مقابل کپنهاگن شکست نخورده است (۳برد و ۲تساوی) و آخرین دیدار بین ۲ تیم در ورزشگاه اتحاد با پیروزی ۵ بر صفر سیتیزن‌ها (در اکتبر۲۰۲۲) به پایان رسید.

تیم دانمارکی هرگز خارج از خانه مقابل حریفان انگلیسی پیروز نشده و از ۷سفر قبلی خود ۲تساوی و ۵شکست سوغاتی برده است. همچنین آنها در هر ۴ بازی اخیر که همگی در لیگ قهرمانان اروپا بوده، موفق نشده‌اند در انگلیس گل بزنند.

گواردیولا در اروپا زمانی که بازی رفت را در خانه حریف می‌برد، حذف نشده است. او در ۹فصل قبلی ۶بار با منچسترسیتی، ۲بار با بارسلونا و یک‌بار با بایرن‌مونیخ چنین تجربه‌ای داشته و از برد دیدار رفت در خارج از خانه دفاع کرده است.

این چهارمین بازی کپنهاگن در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. آنها در ۳بازی قبلی بدون برد بوده‌اند (یک تساوی و ۲شکست). دانمارکی‌ها از دسامبر۲۰۱۶ (باخت ۲ بر صفر مقابل کلوب بروخه) در خارج از خانه در این رقابت‌ها برنده نشده‌اند و از آخرین پیروزی (۲تساوی و ۴شکست) در ۶بازی خارج از خانه خود فقط ۲گل به ثمر رسانده‌اند.

سیتی در هر ۹بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده و پس از رئال‌مادرید و اف‌سی بایرن‌مونیخ می‌تواند سومین تیمی باشد که ۱۰برد متوالی در این رقابت‌ها کسب کرده است.

کد خبر 837305
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha