مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: برای اولین بار توانستیم مجوز مشاغل سیار را در درگاه ملی بالا بیاوریم، این کمک می‌کند تا بدانیم برای چه تعداد و چه مقدار فضا نیاز داریم‌.

بیگی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، سعید بیگی در نشست خبری که امروز با حضور معاون خدمات شهری برگزار شد، گفت: موضوع سد معبر فقط به بساط گستر باز نمی‌گردد و دامنه گسترده‌ای دارد و بیش از ۶۰ درصد سد معبر به واحدهای صنفی باز میگردد. چون برخی دستفروشان نیازمند هستند، کار ما سخت می‌شود. ما تلاش کردیم تا سدمعبر را از دستفروش واقعی جدا کنیم تا از این طریق فرد نیازمند و تردد مردم آسیب نبیند.

او افزود: در سال جاری رفع سد معبر در چند نقطه بحرانی به عنوان اولویت کاری ما قرار گرفت که از ۲۰ نقطه شناسایی شده ۱۲ نقطه ساماندهی شد که از جمله آن می‌توان به تجریش، تهرانسر، خیابان اردستانی، ۱۵ خرداد و ... اشاره کرد. ما اقدامات سلبی را در کنار اقدامات ایجابی پیش می‌بریم.  موضوع دستفروشی چون سابقه دیرینه ای دارد، نیازمند کارهای بنیادی‌تری است و با وزارت اقتصاد و کار رایزنی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اظهار کرد: برای اولین بار توانستیم مجوز مشاغل سیار و بی کانون را در درگاه ملی مجور رونمایی کنیم، این کمک می‌کند تا بدانیم برای چه تعداد و چه مقدار فضا نیاز داریم‌.که از طریق آن افراد با ثبت نام شناسنامه‌دار می‌شوند و می‌توانند به صورت رسمی اجازه فعالیت داشته باشند. قطعا اجرای طرح‌های مختلف در شهرهای مختلف باید به صورت همزمان باشد تا ساماندهی دستفروشان در یک شهر موجب مهاجرت افراد به شهرهای اطراف نشود.

 بیگی با اشاره به بازگشت فعالیت غرفه های اغذیه فروشی در خیابان سی تیر گفت: «خیابان ۳۰ تیر معضلات زیادی داشت و در حقیقت علاوه بر معضلات بهداشتی و فرسوده شدن غرفه‌ها، برخی نگرانی‌ها برای ذینفعان این خیابان ایجاد شده بود. برای مثال بیمارستان سینا در این محدوده نگرانی‌هایی از دود و بوی غذا داشت و وزارت امور خارجه نیز در خصوص ترددها و دسترسی‌ها با مشکلاتی مواجه شده بود.»

مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل شهر تهران درباره آخرین وضعیت گذر گردشگری سی تیر گفت: چیدمان و شکل غرفه‌ها باید همخوانی با این خیابان داشته باشد و در همین راستا غرفه‌های صنایع دستی را به موزه‌های ملی نزدیک کردیم و غرفه‌های عرضه غذا را از این موزه فاصله دادیم و در نهایت ۳۰ غرفه در این خیابان دایر خواهد شد که ۱۰ غرفه به عرضه صنایع دستی و مابقی به عرضه غذا می‌پردازند.

به گفته او استفاده از فر معکوس هم مشکل دود و بوی غذا را حل می کند و پیمانکار جدید ۴ ماه فرصت دارد تا کارها را در خیابان سی تیر پیگیری کند و در نهایت اوایل تابستان سال آینده شاهد رونمایی از غرفه های جدید در این محور خواهیم بود.

کد خبر 837232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha