وزیر امور خارجه کشورمان از توافق ایران و آذربایجان در خصوص بازگرداندن سفیر این کشور به تهران خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در جده حضور دارد امشب (سه‌شنبه) ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌هایش با وزرای خارجه عربستان سعودی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و تاجیکستان پرداخت.

امیرعبداللهیان درباره دیدارش با بایراموف گفت: در دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان توافق کردیم که با توجه به برگزاری دادگاه عامل حمله و ضارب دیپلمات آذربایجانی در تهران و محاکمه‌ای که صورت گرفته، نسبت به اعزام دیپلمات‌ها و سفیر آذربایجان به تهران در آینده نزدیک اقدام شود.

در پی حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در هفتم بهمن‌ ۱۴۰۱ که به کشته و مجروح شدن سه پرسنل این سفارتخانه انجامید، دولت آذربایجان سفارتش در تهران را تعطیل و دیپلمات‌های خود را به باکو بازگرداند.

رفع موانع حج عمره

وی درباره دیدارش با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان گفت: در این دیدار آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی، تجاری و انجام حج عمره و موانع موجود و رفع موانع را مورد توجه قرار دادیم و با توجه به دیدار آقای رئیسی و محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان و توافقاتی که در آن دیدار برای برداشتن گام‌های بلند در روابط انجام شد،‌ پیگیری موضوعات مورد توجه ما قرار داشت.

افرادی که دچار مشکلاتی در حوزه‌های کنسولی در ترکیه شدند

وزیر خارجه درباره دیدارش با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز اظهار داشت: در پی دیدار اخیر آقای رئیسی و اردوغان در آنکارا طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد توافق دو رئیس جمهور را امروز مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: کارها در مسیر درست خودش قرار دارد و پیشرفت‌های خوبی در همه زمینه‌ها از جمله مسائل کنسولی، تبادل مجرمان و افرادی که دچار مشکلاتی در حوزه‌های کنسولی در ترکیه شدند تا همکاری‌های گسترده‌تر اقتصادی، تجاری، گردشگری، فناوری مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

بررسی توافقات اخیر سفر رئیس‌جمهور به شهر دوشنبه

امیرعبداللهیان همچنین گفت در دیدار با همتای تاجیکستانی فرصتی پیش آمد که توافقات اخیر سفر رئیس جمهور به شهر دوشنبه را بررسی کنیم.

کد خبر 837182
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 2
    متاسفم برای سیاست کشورم درمقابل پناهگاه اشوب وصهیونیسم در منطقه بادکوبه چرا به دشمنان کوچک بهایی بزرگ میدین اونها پان عثمانی هستند ودشمن ایرانشهر
  • GB ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    خیلی فوری بود؟