امدادرسانی برای بازگشایی راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان دارد و ۴۶ محور روستایی هم مسدود است.

سیل سیستان

به گزارش همشهری آنلاین مدیر بحران استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «در جریان سیل اخیر که حدود ۲ هزار روستا را تحت تاثیر قرار داد، بیشتر محورهای روستایی بسته شد. با تلاش نیروهای خدماتی در حال حاضر فقط ۴۶ راه روستایی مسدود است و دسترسی به مابقی روستاها امکان‌پذیر شده. همه محورهای فرعی نیز تا روز ۱۴ اسفند بازگشایی شد.»
مجید محبی افزود: «بعد از بازگشایی محورهای روستایی مهم‌ترین اولویت تامین شبکه آب و برق پایدار است. ضمن بازدید وزیر نیرو از روستاهای آسیب دیده از سیل، شبکه برق تخریب شده در روستاها تعمیر شده و برق همه روستاها برقرار است.» بر اثر شکسته شدن و تخریب ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف شبکه برق ۶۵ روستا دچار مشکل شده بود.
محبی درباره وضعیت شبکه آبرسانی هم گفت: «به غیر از ۹ روستا، مابقی به شبکه آب آشامیدنی پایدار وصل شدند و از این بابت نیز مشکلی ندارند. روستاهای باقی‌مانده نیز تا کمتر از ۲۴ ساعت به شبکه آب آشامیدنی پایدار وصل می‌شوند.» بر اثر سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان ۱۱۰۰ کیلومتر خطوط و شبکه انتقال به طور کامل زیر آب رفت و آسیب جدی دید.
او همچنین درباره زلزله فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان هم توضیح داد که بدون خسارت مالی و جانی بود.
این زلزله ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) زلزله ۵.۶ ریشتری در فنوج رخ داد که به گفته مدیر بحران سیستان و بلوچستان، تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق زلزله زده فنوج اعزام شدند و خوشبختانه هیچ گزارشی از خسارت اعلام نشده‌است.

بیشتر بخوانید:
مهمان نوازی در میان سیل | امدادگر حاضر در مناطق سیل‌ زده از مهربانی مردم می گوید

کد خبر 837086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha