امدادرسانی در برخی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد. به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، در سه‌شنبه (۱۵ اسفند) امدادرسانی در سیستان و بلوچستان ادامه داشت.

سيل

سیدمحمدمهدی سجادی به همشهری می‌گوید: «از شهرستان‌های شمالی استان گرفته تا شهرستان‌های جنوبی که متاثر از بارش باران بودند، امدادرسانی صورت گرفت. تاکنون به ۵۲۶ روستا امدادرسانی صورت گرفته است که شامل ۲ هزار و ۶۶۸ هزار نفر می‌شود. این امدادرسانی در قالب ۴۸۲ تیم انجام شد.»‌

او ادامه می‌دهد: «تعداد افرادی که ما توانستیم از سیلاب نجات دهیم، ۱۰۲ نفر اعلام شده است. همچنین از ۱۰ فروند قایق در فعالیت‌های امدادرسانی استفاده کردیم.»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان عنوان می‌کند: «به ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر در قالب ۵ هزار و ۵۲۰ خانوار امدادرسانی شده است. به تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ نفر هم در قالب ۸۱۷ خانوار اسکان داده شده است.»

او یادآور می‌شود: «تاکنون ۸۰۷ چادر امدادی، یک هزار و ۸۴۴ تخته موکت، ۳ هزار و ۸۹۲ تخته پتو، ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نایلکس، ۳۰۴ شعله والور، ۳۰ هزار بطری آب معدنی و بیشتر از ۱۰ هزار بسته غذایی در بین مردم سیل زده توزیع شده است.»

سجادی تاکید می‌کند: «همچنین ۴۰ سورتی پرواز توسط ۲ فروند بالگرد در شهرستان‌های قصرقند، چابهار و به ویژه دشتیاری عملیات امدادرسانی را انجام دادند. البته همچنان امدادرسانی هوایی صورت می‌گیرد.»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان می‌گوید: «۳۳ محموله امدادی توسط سازمان هلال احمر در انبارهای ما ذخیره شده تا اگر دوباره شرایط جوی ناپایدار شد، از این محموله استفاده شود. طوری که بحث امدادرسانی کماکان ادامه داشته باشد تا شرایط در برخی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان عادی شود.»

سجادی ادامه می‌دهد: «در حال حاضر بیشترین عملیات امدادرسانی در شهرستان دشتیاری و چابهار صورت می‌گیرد. از بین این دو شهرستان، بیشترین امدادرسانی در دشتیاری است، زیرا برخی از روستاهای این شهرستان در بحران سیلاب دچار آسیب شده‌اند و همچنان نیاز به امدادرسانی دارند به خصوص در بخش باهوکلات، پلان و پیرسهراب در دشتیاری و همچنین بخش مرکزی چابهار امدادرسانی ادامه دارد.»

او اضافه می‌کند: «با توجه به اینکه آبی که از ارتفاع پایین می‌آید، در دشتیاری سرازیر می‌شود و به همین دلیل، امدادرسانی در دشتیاری ادامه دارد.»

کد خبر 837108
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha