سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

در اعتراض به حوادث اخیر در کوی دانشگاه تهران تعدادی از استادان دانشگاه، صبح دیروز (سه‌شنبه) در مسجد دانشگاه تهران تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، تجمع‌کنندگان خواهان بررسی جدی موضوع حادثه کوی دانشگاه و حفظ و حراست از قداست محیط دانشگاه شدند.

همچنین هیات رئیسه دانشگاه تهران در ارتباط با حوادث اخیر این دانشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن ذکر شد: مسئولان دانشگاه تهران وظیفه خود می‌دانند برای دفاع از حریم مقدس دانشگاه از طریق مراجع قانونی تا احقاق حقوق فرزندان خود از هیچ کوششی دریغ ننموده و مجدانه پیگیری لازم را به عمل آورند.

آزادی 80 دانشجوی کوی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه کوی دانشگاه تعطیل نخواهد شد، گفت: امتحانات دانشگاه تهران لغو شده و زمان برگزاری امتحانات هنوز تعیین نشده است اما دانشجویانی که آمادگی دارند می‌توانند با مراجعه به گروه آموزشی در امتحان شرکت کنند.

سید مهدی قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حادثه کوی دانشگاه نیز افزود: آمار مشخصی از دستگیرشدگان حادثه کوی نداریم اما شب گذشته نزدیک به 80 نفر آزاد شده‌اند. خسارت مالی هم هنوز برآورد نشده است.

استعفای رئیس دانشگاه شیراز

از سوی دیگر، رئیس دانشگاه شیراز دیروز از سمت خود کناره‌گیری کرد.
محمد هادی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تایید استعفای خود گفت: در حال حاضر نمی‌توانم در این باره صحبت کنم و در زمانی دیگر دلایل خود را عنوان می‌کنم.

امتحانات دانشگاه شیراز نیز لغو و به زمان دیگری موکول شده است. هنوز درباره برگزاری امتحانات این دانشگاه تصمیم‌گیری نشده است.

دکتر محمدهادی صادقی، رئیس دانشگاه شیراز قبل از استعفا در اعتراض به حوادث اخیر این دانشگاه در نامه‌ای به وزیر علوم، رسیدگی به این موضوع و اعلام نتیجه آن در اسرع وقت را خواستار شده بود.

نامه رئیس دانشگاه شیراز خطاب به وزیر علوم بدین شرح است: برادرگرامی جناب آقای دکتر زاهدی، وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری؛

احتراما نظر به شرایط پیش آمده در چند روز اخیر و سوءاستفاده برخی عناصر فرصت‌طلب وابسته به بیگانه از تجمعات دانشجویی و ایجاد آشوب در محیط دانشگاه و نیز عدم‌درک درست شرایط موجود، بدینوسیله هتک حرمت به فضای علمی و حریم مقدس دانشگاه را شدیدا محکوم نموده، ضمن انزجار از رفتارهای هماهنگ با اهداف شوم بیگانگان، به‌طور جد خواستار تعقیب قانونی مسببین امر می‌باشیم.

مقتضی است به‌منظور دفاع از استادان محترم و دانشجویان عزیز نسبت به این موضوع رسیدگی و نتیجه را در اسرع وقت اعلام نمایند.

کد خبر 83702

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز