جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «شیر و عسل» ساخته جدید «آرش معیریان» با برگرداندن «شاهرخ خان» به ایران، ماجراهای تازه‌ای را برای او به وجود می‌آورد!

اما این شاهرخ‌خان نه آن بازیگر سرشناس  سینمای هند که یک جوان سی‌ساله ایرانی و هندی‌تبار است که نقش او را در فیلم، پوریا پورسرخ بازی می‌کند. این جوان پس از مرگ مادرش به همراه مباشر خود آمیتا- که فقط با آمیتا باچان بازیگر قدیمی هندی هم نام است- به ایران برمی‌گردد تا طبق وصیت‌نامه مادرش، ارثیه خود را از دایی‌اش تحویل بگیرد.

معیریان که این روزها مشغول تدوین شیر و عسل است، آن را براساس فیلم‌نامه‌ای از قربان محمدپور کارگردانی کرده است. مهران غفوریان، افسانه پاکرو، علی صادقی، فلور نظری، مهران رجبی، یوسف صیادی ، احمد پورمخبر و فتحعلی اویسی بقیه بازیگران فیلم هستند. مدیریت فیلم‌برداری فیلم با مجتبی رحیمی بوده و موسیقی متن آن را امیر توسلی می‌سازد.
معیریان که قبل از این هم چند کار کمدی را کارگردانی کرده، در ارتباط با نام فیلم کمدی تازه‌اش به دوچرخه می‌گوید: «به دلیل ارتباطی که بین شخصیت‌های قصه در داخل فیلم با شیر و عسل وجود دارد، احساس کردم این نام خوبی برای فیلم است. از یک سو این نام با حال و هوای کلی قصه فیلم بی‌ارتباط نیست و از سوی دیگر، تماشاچی را کنجکاو می‌کند تا ببیند این موضوع شیر و عسل چیست.»

افسانه پاکرو در صحنه ای از فیلم/عکس: اکبر اصفهانی

در کنار نام فیلم، انتخاب نام‌های شاهرخ‌خان و آمیتا برای شخصیت‌های اصلی قصه هم می‌تواند سؤال برانگیز باشد و باعث کنجکاوی تماشاچی شود. معیریان در ادامه صحبت خود می‌گوید: «تعهداً این کار را کردم و می‌دانم که این نام‌ها هم کنجکاوی بیننده را برمی‌انگیزند. شاهرخ‌خان و آمیتا باچان اسم‌های هنری محبوبی هستند که تماشاگران ایرانی هم با آنها آشنایی دارند. البته با توجه به ویژگی‌هایی که دو شخصیت مهم و اصلی قصه فیلم داشتند، این نام‌ها به آنها می‌آید و قابل توجیه است.»

این فیلم‌ساز در ارتباط با لحن کمدی قصه فیلمش چنین ادامه می‌دهد: «در سبک‌های دیگر مثل حادثه‌ای و پلیسی هم فیلم ساخته‌ام، ولی خودم این سبک را بیشتر دوست دارم و فکر می‌کنم تماشاگران سینما هم این‌جور فیلم‌های سرگرم کننده و مفرح را دوست دارند. شخصیت‌های اصلی قصه شیر وعسل جوانان هستند و محتوا و پیام آن در باره دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های آنان است. به همین دلیل امیدوارم ارتباط خوبی هم با جوانان و هم با نوجوانان برقرار کند.»

کد خبر 83663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز